خبرگزاری کار ایران

معرفی اپلیکیشن انجمن تولید کنندگان فولاد ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۴۳

در سالهای اخیر با توجه به افزایش تعداد واحدهای فولادی و تامین کنندگان زنجیره فولاد کشور، نیاز به مرجع اطلاعاتی جامع و معتبر احساس می‌شد که بتوانند تصویر روشنی از وضعیت واحدهای فولادی، جانمایی واحدهای فعال و طرح‌های در دست احداث، و همچنین توازن ظرفیت‌ها در حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد کشور ارائه دهد که بر این اساس مدیران واحدهای فولادی و سیاستگذاران این حوزه بتوانند تصمیم گیری‌های صحیح مبتنی بر اطلاعات دقیق انجام دهند.

به گزارش ایلنا، به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اولین نسخه اپلیکیشن انجمن تولید کنندگان فولاد ایران به همراه نقشه صنعت فولاد کشور در تابستان سال 1398 تهیه و منتشر شده و اکنون این مجموعه برای استفاده واحدهای فولادی، تامین کنندگان زنجیره فولاد و همچنین وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مرتبط و موسسات مالی و سرمایه‌گذاری در دسترس است.

این برنامه کاربردی که قابلیت نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و IOS تلفن‌های همراه را دارد شامل: بانک اطلاعاتی اطلس ملی فولاد ایران، برنامه کاربردی آکادمی فولاد ایران، مجموعه نرم افزارهای گروه رسانه ای چیلان، و همچنین پورتال اعضای انجمن است.

اطلس ملی فولاد ایران

این بخش از اپلیکیشن شامل بانک اطلاعاتی بیش از 300 واحد فولادی کشور،  فعال در تولیدکنسانتره، گندله سازی، آهن اسفنجی، فولاد سازی، نورد ورق، میلگرد و مقاطع است که برای هر یک از واحدهای فوق، اطلاعاتی جامع شامل مشخصات عمومی، مدیران و سهامداران شرکت، تجهیزات خطوط تولید، میزان مصارف انرژی، آمار تولید و سایر اطلاعات کاربردی آنها گردآوری شده و در دسترس است.

علاوه بر آن، آخرین گزارشات و نمودارهای روند تولید فولاد کشور به تفکیک محصولات مختلف زنجیره فولاد، تهیه و بروز  رسانی شده و برای مشترکین این اپلیکیشن قابل استفاده است.

در بخش دیگری از این اپلیکیشن، اطلاعات بیش از 500 تامین کننده اصلی زنجیره فولاد کشور در زمینه های مختلف مانند فروآلیاژ و مواد اولیه، مهندسی و ساخت، فرآورده های نسوز، ساخت کوره های ذوب و عملیات حرارتی، تجهیزات خطوط نورد، تجهیزات آزمایشگاهی، برق و ابزار دقیق، خدمات بازرگانی و سرمایه گذاری  و سایر زمینه های کاری در دسترس است.

لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات فوق بصورت روزانه و توسط تیم پشتیبانی اپلیکیشن بروز رسانی می شود، لذا هر گونه تغییرات در اطلاعات واحدهای فولادی کشور بلافاصله روی گوشی همراه به اطلاع کلیه مشترکین اپلیکیشن خواهد رسید. علاوه برآن، بانک اطلاعاتی و سرورهای اپلیکیشن در معتبرترین و امن ترین دیتاسرور کشور، در محل برج میلاد تهران نگهداری می‌شود.

واقعیت افزوده اطلس ملی فولاد ایران

یک مزیت مهم دیگر اپلیکیشن انجمن تولید کنندگان فولاد کشور، بهره گیری از نرم افزار واقعیت افزوده می باشد. این ابزار که بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و IOS  قابل نصب است، این امکان را به کاربر اپلیکیشن می دهد که با تنظیم دوربین تلفن همراه خود بر روی آیکون کارخانه مورد نظر، بلافاصله اطلاعات جامعی از آن شرکت را روی تلفن همراه خود مشاهده نماید. همچنین می توان با گرفتن دوربین گوشی بر روی هر یک از استان های کشور بر روی نقشه، اطلاعات واحدهای فولادی آن استان را بصورت آنلاین مشاهده نماید.

آکادمی فولاد ایران

قسمت دیگری از این اپلیکیشن به آکادمی فولاد ایران اختصاص دارد که اطلاعات کلیه دوره های تخصصی در حال اجرا و همچنین دوره های برگزار شده قبلی در آن قابل رویت است و در هر قسمت می توان مشخصات دوره، مشخصات اساتید دوره ها و همچنین سرفصل های دوره آموزشی را مشاهده و در صورت تمایل از طریق اپلیکیشن اقدام به دانلود فرم ثبت نام دوره نمود و یا تصاویر و نتایج نظرسنجی دوره های قبلی را مشاهده کرد.

پرتال اعضای انجمن

بخش دیگری از این اپلیکیشن به پرتال اعضای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اختصاص دارد که برای سهولت ارتباط بین انجمن با اعضاء، اطلاع رسانی در خصوص جلسات و مجامع، و همچنین مکاتبات بین انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و اعضای انجمن کاربرد داشته و در نسخه های بعدی اپلیکیشن پیاده سازی و راه اندازی می شود.

بومی سازی و فرصتهای ساخت داخل

در راستای بومی سازی تجهیزات مورد استفاده صنعت فولاد و حمایت از توانمندی های تامین کنندگان داخلی، قسمتی  بنام " فرصت های ساخت داخل" در این اپلیکیشن پیاده سازی شده است که از یک طرف، شرکت های تامین کننده می‌توانند توانمندی های خود را به واحدهای فولادی کشور معرفی کرده و از طرف دیگر واحدهای تولید کننده فولاد نیازهای خود را جهت ساخت تجهیزات و قطعات در این اپلیکیشن اعلام می کنند و بدین ترتیب ارتباط بین متقاضی و تامین کننده برقرار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز