خبرگزاری کار ایران

روند افزایشی تولید لوازم خانگی بدون حضور خارجی‌ها/ تولید‌ یک میلیون و۵۵۱ هزار دستگاه لوازم خانگی در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۰۰

صادقی نیارکی در جریان نشست بررسی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت صمت ، روند تولید در صنایع لوازم خانگی را به رغم عدم همکاری برندهای خارجی مناسب توصیف‌کرد و گفت: طی 5 ماهه سال جاری یک میلیون و 551 هزار دستگاه لوازم خانگی توسط صنعتگران این بخش تولید شده است.

به گزارش  ایلنا و به نقل از وزارت صمت، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست که با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صمت برگزار شد؛ ضمن تشریح سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت ، معدن وتجارت از صنایع کل کشور ، اشاره‌ای به وضعیت صنعت لوازم خانگی در سراسر کشور داشت و گفت: تولید یخچال و فریزر تاپایان مرداد سال جاری به 512 هزار دستگاه رسیده که 162 درصد فراتر از برنامه پیش بینی شده در سال 98 بوده است.

صادقی نیارکی روند افزایشی تولید محصولات لوازم خانگی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان‌کرد: در شرایطی روند تولید این دو محصول افزایشی بوده است که برندهای خارجی با تشدید محدودیت های بین المللی بازار ایران را ترک‌کرده و کشور با تکیه بر توانمندی های داخلی توانست تولید این محصولات را توسعه دهد.

وی تصریح کرد: تولید یخچال وفریزر در برنامه سالیانه 98، 315 هزار دستگاه پیش بینی شده بود که به رغم عدم همکاری برندهای کره‌ای، برندهای ایرانی توانستند 512 هزار دستگاه تولید کنند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه روند تولید ماشین لباسشویی را مناسب توصیف کرد و گفت: طی 5 ماهه ابتدای سال جاری 240 هزار دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده است.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری افزود: در حوزه فعالسازی واحدهای راکد و واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، تدابیری در نظر گرفته شده است که در صورت تامین منابع مالی ، این واحدها در بازه زمانی کوتاه تری به چرخه تولید بازخواهند گشت.

وی افزایش هزینه تمام شده تولید را یکی از دلایل کمبود سرمایه در گردش واحدهای صنعتی توصیف کرد و گفت: میزان نیاز صنایع به سرمایه در گردش بیش از 360 میلیارد تومان می باشد است که تامین این نیاز با همکاری بانک‌ها در افزایش ظرفیت تولید صنایع مهم و استراتژیک کشور بسیار راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز