خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد :

افزایش ۲۳۰ درصدی تولید مس در ۶ ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۰۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دومین همایش چشم انداز صنایع غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار، اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال با رشد ۲۳۰ درصدی در تولید مس، فروشی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای معدنی مس کشور در این مدت حاصل شده که برابر با کل فروش یکسال گذشته آنهاست.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، اردشیر سعد محمدی گفت: به رغم کاهش ۱۱ درصدی قیمت جهانی مس در سال گذشته بازدهی ۳۸ درصدی سهام شرکت مس اتفاق افتاده و به بیشترین ارزش بازار در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران با رقمی بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال دست یافته ایم.

وی افزود با تولید ۱۳۲ هزار تن کاتد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، ۲۶ درصد رشد داشته و بالاترین تولید محصول مس کاتدی از ابتدای راه اندازی این صنعت تاکنون به دست آمده است.

سعد محمدی خاطرنشان کرد: این شرکت با تولید ۱۶۳ هزار تن آند افزایش ۲۵ درصدی داشته و با تولید ۱۲۱ هزار تن مس محتوای معدنی در این بخش ۵ درصد رشد را شاهد بوده است و همچنین با تولید ۵۹۳ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مس در این بخش نیز شاهد افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع نسبت به برنامه طراحی شده در بخش تولید مس در کشور، ما حدود سه درصد از برنامه جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: عیار مس محتوای کشورمان در سال گذشته نزدیک به 0.645 بوده و امسال به 0.63 دست یافته است اما با این حال افزایش تولید در کشور حاصل شده است.

سعد محمدی تصریح کرد: در شرایط حاضر بازار جهانی در این بخش مثبت ارزیابی می‌شود و طبق برآوردهای موسسات معتبر دلیل اصلی آن افزایش مصرف یا تقاضا در سال‌های آینده به حدود 2.5 میلیون تن می باشد.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت ها در تمامی کشورهای جهان و افزایش تولید خودروهای الکتریکی دو عامل موثر در افزایش تقاضای مس در دنیا هستند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با این افزایش تقاضا، شاهدافزایش سهم بازار کشورمان در جهان باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: در بخش اکتشافات خوشبختانه ذخایر ما بر اساس عملیات اکتشافی که به تازگی انجام شده رشد بسیار خوبی داشته که موجب افزایش ارزش دارایی‌های شرکت و تولیدات مس کشور در سال های آتی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز