خبرگزاری کار ایران

ایران و ترکیه برای توسعه صنعت بذر همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۶۷۳

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست‌ وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه صنعت بذر در کشور، تکیه بر سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی در این حوزه است.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در دیدار با هیأت ترکیه‌ای که در محل سالن جلسات معاونت امور زراعت برگزار شد، با قدردانی از طرف ترکیه‌ای برای پیگیری موضوعات نشست قبلی در خرداد ماه سال‌جاری، این موضوع را نشان از علاقمندی طرفین به همکاری‌های مشترک دانست و اظهار امیدواری کرد: دو طرف زمینه همکاری‌های بهتری را در آینده داشته باشند و برای توسعه هرچه بیشتر همکاری ها و انتقال تجربیات گام‌های جدیّ‌تری را بردارند.

وی با اشاره به سیاست‌ وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه صنعت بذر در کشور با حمایت و تکیه بر سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی در این حوزه، پیشنهاد کرد: به منظور انتقال دانش فنّی و استفاده از تجربیات دو کشور، طرف ترکیه‌ای با مشارکت طرف ایرانی در زمینه بذر کارگاه آموزشی در ایران برگزار نماید.

کشاورز جایگاه ایران در تولید محصولات سبزی و صیفی را مناسب توصیف کرد و با تاکید بر اهمیت انتقال تکنولوژی تولید بذر این محصولات به کشور، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه انتقال تکنولوژی تولید بذر به ایران، حمایت های لازم را انجام می دهد و آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه نیز وجود دارد.

در این نشست، طرف ترکیه ای با اشاره به این که زمینه های همکاری خوبی با دو طرف داشته اند، اعلام کرد: به نقطه ای رسیده ایم که باید حرکت سریع داشته باشیم تا به پیشرفت های خوبی در آینده برسیم و ما با امید به آینده نگاه می کنم.

وی گفت: ما با استفاده از توصیه ها و تجربیات معاون امور زراعت، آمادگی هرگونه همکاری با طرف ایرانی در تمامی زمینه ها را داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز