خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد:

سندیکای لوله و پروفیل به دنبال خرید ارزان و فروش مازاد ورق است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۰۵

رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می گوید که سندیکای لوله و پروفیل سال‌هاست که به دنبال خرید ارزان و فروش مازاد آن هستند و با هر میزان عرضه ورق فولادی در بورس ابراز گلایه دارند.

به گزارش ایلنا، فعالان بازار فولاد طی یکی دو سال اخیر تقریبا هر روز با مواضع تند سندیکای لوله و پروفیل به عنوان مصرف‌کننده ورق فولاد علیه شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد تولیدی فولاد کشور رو به رو می‌شوند.

سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر اینکه در تولید فولاد به خودکفایی رسیده ایم و هیچ کمبودی در ورق فولادی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر رقمی معادل بیش از ۷ میلیون تن تولید ورق فولادی در کشور داریم که از این میزان فقط ۲۰۰ هزار تن برای مصرف تولیدکنندگان سندیکای لوله و پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. چطور ممکن است با توجه به این میزان مصرف برای تهیه آن دچار مشکل شوند؟!

به گفته شهرستانی، تولیدکنندگان این سندیکا سال هاست که به دنبال خرید ارزان و فروش مازاد آن هستند و با هر میزان عرضه ورق فولادی در بورس ابراز گلایه دارند. این در حالی است که به دلیل رکود، مصرف لوله و پروفیل روند کاهشی داشته و به موجب این جریان برخی کارخانه ها تعطیل شدند و یا راندمان کارشان افت داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: از این رو وزارت صمت با پایین نگه داشتن قیمت این محصولات سعی بر تنظیم مجدد بازار دارد. لذا هیچ دلیلی برای عدم عرضه از سوی فولادی ها وجود ندارد و با توجه به نیاز و کف عرضه در بورس، میزان اعلام شده به راحتی در اختیار تولیدکنندگان عضو سندیکا قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز