خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی:

فروش خودرو زیر قیمت تمام‌شده موجب زیان سهامداران است

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۹۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ خودروسازی نیز نباید محصولات خود را زیر قیمت تمام‌شده عرضه کند زیرا عرضه خودرو زیر قیمت تمام‌شده یعنی زیان به کلیه سهامدارانی که در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، فریدون احمدی افزود: برای جلوگیری از ایجاد سیکلی معیوب در چرخه اقتصادی کشور لازم است اجازه دهیم بازار به‌سمت رقابتی شدن پیش رود و هر صنعتی بطور آزادانه و در چارچوب قانون بنگاه اقتصادی خود را اداره کند . این پیشروی طبیعتا  باید پله پله و تدریجی و بدون هیچ عقب گردی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که افزود: خودروسازان باید متناسب با افزایش و کاهش قیمت تمام‌‎شده خود و بر اساس قیمت واقعی، محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: خودروسازان نقشی در انحصاری شدن بازار خودرو ندارند و معتقدند که سگمنت خودروهای وارداتی با سگمنت تولیدات خودرو در داخل متفاوت است و ورود آن‌ها تأثیر چندانی بر صنعت خودرو داخلی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش قیمت کنونی خودروها منطقی نیست اما اجتناب‌ناپذیر بوده و راهی برای مهار آن نیست، افزود: افزایش و نوسانات نرخ ارز، بالا رفتن هزینه‌ها به‌واسطه تحریم، افزایش هزینه‌های داخلی، افزایش قیمت قطعات در داخل کشور، رشد هزینه نیروی انسانی هزینه‌های مالی از یک سو، و به‌هم‌ریختگی نظام عرضه و تقاضا، فضای نامطمئن کسب‌وکار دست‌به‌دست هم داده و باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در پارکینگ یکی از خودروسازها حدود 50 هزار دستگاه و در دیگری حدود 70هزار دستگاه خودرو وجود دارد که به‌دلیل کمبود قطعات، قابل ارائه به مشتریان نیستند، گفت: خودروسازان در نظر دارند از طرق مختلف این قطعات را تأمین و به بازار عرضه کنند و اصلاً اینطور نیست که آن‌ها را دپو کنند.

احمدی در پایان گفت: وظیفه سازمان حمایت، جلب رضایت مصرف‌کنندگان در کنار تولیدکنندگان است که البته به‌نظر می‌رسد کار بسیار مشکلی است و ضروری است برای ایجاد فضای مناسب در کسب‌وکار کشور همه ارگان‌ها و مردم اهتمام جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز