خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی عادی سالیانه عنوان شد:

ذوب‌آهن اصفهان سال گذشته بالاترین سودخالص از زمان تاسیس را داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۰۷۶

مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان با حضور سهامداران، نمایندگان صاحبان سهام، اعضای هیات مدیره و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان سهامداران عمده ذوب آهن ‌در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفتند و دکتر غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت صدر تامین ریاست مجمع را عهده دار شد . 

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین گفت : با توجه به برنامه ای که ذوب آهن اصفهان برای تولید 3 میلیون تن دارد پیگیر هستیم برنامه تامین سرمایه در گردش انجام شود و مشکلات مالی تا حدودی برطرف گردد. اکنون نیز اوراق سلف وارد بازار شده و تضمین آن را شستا و هلدینگ دارند به عنوان حمایت انجام می دهند.

وی افزود: امیدواریم ذوب آهن در افق 1404 بر اساس سند استراتژیک هلدینگ صدر تامین بتواند به تولید شش میلیون تن برسد. طرح های توسعه این شرکت نیز با قوت در دست پیگیری است و پیشرفت پروژه ها از شرایط خوبی برخوردار است. 

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش هیأت مدیره مربوط به عملکرد سال 97 و برنامه های آتی این شرکت گفت :‌ تفاوت اساسی بین فرایند تولید در این شرکت و سایر تولیدکنندگان داخلی وجود دارد. ذوب آهن اصفهان است تنها شرکت فولادی بزرگ کشور است که تولید آن به روش کوره بلند انجام می شود در حالی که عمده تولید فولاد کشور به شیوه احیاء مستقیم است و یکی از دلایل سودهی آنها این است که از یارانه گاز و برق استفاده می کنند و ذوب آهن اصفهان از این یارانه بی بهره است و بر این اساس تفاوت سهم انرژی ذوب با بقیه شرکت ها 700 تومان به ازای هر کیلوگرم است .یعنی اگر ذوب آهن مطابق با برنامه بخواهد 3 میلیون تولید کند،دو هزار و 100 میلیارد تومان باید ناشی از یارانه گاز ذوب آهن از دست می دهد.

وی سود ناخالص این شرکت در سال 97 را یک رکورد ذکر کرد و گفت : بازدهی سهام این شرکت در سال گذشته 224 درصد بود .

یزدی زاده افزود : این شرکت با توجه به شرایط نقدینگی خود ، سرمایه گذاری های کوچک برای بیشترین بهره برداری را مدنظر دارد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : پروژه pci در آستانه بهره برداری قرار دارد و قیمت تمام شده محصولات این شرکت را کاهش می دهد .

وی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان  علی رغم تحریم ها ، در سه ماهه اول امسال صادرات خوبی داشته و در اردیبهشت ماه رکورد صادرات ماهانه جدیدی را ثبت نموده است

یزدی‌زاده درباره چالش‌های سال 97 افزود: محدودیت شدید در تامین مواد آهن دار و سنگ آهن یک معضل برای شرکت بوده است و کم کم در بین سایر فولادسازان در حال عمومیت یافتن است.سنگ آهن،گندله و کنسانتره متاسفانه صادر می شود که اعتراض ذوب آهن را در این خصوص به وزارت صمت نیز ارائه نمودیم و پیگیر هستیم. اگر تدبیر اساسی در این خصوص صورت نگیرد به یک بحران بزرگ تبدیل می گردد.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: واحدهای مختلف شرکت متاسفانه معطل مواد اولیه هستند از آن سو تحریم های ظالمانه دشمن در زمینه های مختلف و به ویژه در خصوص صنعت فولاد شدت یافته است. واردات مواد اولیه از جمله زغال و کک و همچنین صادرات محصولات جزء تحریم ها است.توازن در منافع زنجیره ارزش تولید نیز وجود ندارد.

این مقام مسئول درباره چالش‌های سال گذشته تصریح کرد: ظرفیت تولید شرکت چهار میلیون تن است اگر مواد اولیه به شرکت برسد با سه کوره بلند تحقق این مهم امکان پذیر است.بروز خشکسالی را قبلاً شاهد بودیم و امیدواریم امسال تاثیر کمتری بر تولید شرکت بگذارد. تامین بخشی از کسری منابع صندوق فولاد واعتصاب کامیون داران را سال گذشته شاهد بودیم که تاثیر بسیار زیادی در حمل مواد اولیه و محصولات داشت . منفی بودن سرمایه در گردش و زیان انباشته که وجود دارد از جمله چالش ها محسوب می شوند.

یزدی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه گرفتن مجوز ترک تشریفات از هیات دولت محقق شد که بتوانیم یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن از چاه گز و سنگان وارد ذوب آهن کنیم که روزانه پیگیر این موضوع هستیم.

وی برخی از مهمترین موفقیت‌های شرکت در سال گذشته را چنین عنوان کرد: کسب بالاترین سود خالص در تاریخ ذوب آهن،خروج از ماده 141 و تهاتر بدهی ها با مطالبات تامین اجتماعی و همچنین کسب اعتبار نزد بانک ها،اصلاح ساختار مالی شرکت،رکورد روزانه تولید با دو کوره بلند ، مدیریت هزینه ها ،تهاتر املاک مازاد و غیر مولد شرکت ، تولید انواع ریل ، راه اندازی پروژه VD به منظور تولید فولادهای کیفی ،تولید H300 و بیم بلانک،کاهش مصرف آب از 17 میلیون متر مکعب به 14 میلیون متر مکعب ، کسب تندیس صرفه جویی در مصرف انرژی،کسب عنوان صادر کننده نمونه کشور برای هشتمین بار وتمدید گواهینامه کرز.

مدیرعامل شرکت اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 97 مورد افشای اطلاعات داشتیم که در سال 96 این رقم 48 مورد بود، همچنین افشای اطلاعات با اهمیت از یک مورد به حدود 30 مورد در سال 97 رسیده است.

یزدی‌زاده برخی از مهمترین چالش‌های سال 98 را نیز چنین برشمرد: خام فروشی مواد آهن دار، تحریم واردات کک و زغال و صادرات محصولات، تبدیل سنگ آهن دانه‌بندی به کنسانتره و گندله توسط معادن، عدم برنامه ریزی منسجم در صنایع بالادستی فولاد،بر هم خوردن زنجیره تولید فولاد به روش کوره بلند،عدم برخورداری از یارانه انرژی در مقایسه با روش احیا غیر مستقیم .

پس از قرائت دستور جلسه، مجمع وارد دستور جلسه شد.

ابتدا گزارش هیات‌مدیره در رابطه با عملکرد و سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی درباره صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 1397/12/29 قرائت شد.

مجمع پس از بحث و بررسی و انجام مذاکرات لازم و با توجه به تکالیف و رهنمودهای مندرج در صورت خلاصه تکالیف مجمع، تصمیماتی بدین شرح را با اکثریت آراء اتخاذ کرد: صورت‌های مالی شرکت مشتمل بر تراز نامه در تاریخ 1397/12/29 ، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به 1397/12/29، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت. موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به شماره ثبت 14187 و شناسه ملی 10861687625 به عنوان بازرس قانونی اصلی وحسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به شماره ثبت 1916 و شناسه ملی 10100168746 به عنوان بازرس علی البدل، برای مدت یکسال انتخاب گردیدند. مجمع اختیار تعیین و پرداخت حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی را با هماهنگی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، به هیات مدیره شرکت تفویض نمود. ضمناً حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی مورد گزارش، مورد تنفیذ مجمع قرار گرفت. روزنامه دنیای اقتصاد جهت درج اطلاعیه و آگهی های شرکت برای مدت یکسال، تعیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز