خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

فعالیت بالغ بر 43 هزار واحد صنعتی در کشور/ سهم 40 درصدی صنعت از تسهیلات کل کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۶۷۶

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از استقرار و فعالیت 43 هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی نیا اعلام کرد: این تعداد واحد تولیدی در ۸۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شعار سال، هفت محور اصلی در راستای تحقق رونق تولید و اشتغال در مجموعه صنعت، معدن و تجارت تهیه و تنظیم شده است که برای تمامی این محورها برنامه زمان بندی مشخص شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 40 درصد از تسهیلات کل کشور باید به بخش صنعت اختصاص یابد که تاکنون حدود 30 درصد از آن محقق شده است و انتظار می رود با توجه به شرایط خاص تولید این رقم تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

صالحی‌نیا اظهار داشت: تامین مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه، کاهش نرخ ارز از مهمترین چالش های موجود در بخش صنعت است.

وی اظهار شت: علیرغم تمامی محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم صنایع جدیدی در حال شکل گرفتن هستند و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم در کشور باید در جهت توسعه رونق تولید و تامین ساخت داخل تلاش های بیشتری شکل گیرد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین اضافه کرد: 2.8 درصد از واحدهای بهره برداری شده کشور در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و 31 هزار نفر در واحدهای تولیدی استان سمنان مشغول به کار هستند که ۳.۴ درصد کل کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز