خبرگزاری کار ایران

ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی دشت‌ها با اجرای طرح‌های آبخوانداری

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۱۷

اجرای طرح‌های آبخوانداری در اراضی دشت‌های مستعد پخش سیلاب منجر به ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای این طرح در سطح ۱۱.۲ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که نیاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

دکتر خسرو شهبازی اظهار داشت: اگر این طرح پنج ساله تامین اعتبار و به طور کامل اجرا شود از فرونشست زمین و تخریب آبخوان ها جلوگیری خواهد شد.

وی گفت:در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجرا است، اما اعتبارات آن بسیار ناچیز است و اجرای کامل طرح به اعتبار و ردیف ویژه نیاز دارد.

شهبازی تصریح کرد: ما از سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور درخواست کرده ایم که به طور خاص طرح آبخوانداری در اراضی دشت های مستعد پخش سیلاب پیگیری و تامین اعتبار شود تا بتوانیم بخشی از بحران آب در استان های کشور را برطرف کنیم.

وی در عین حال اظهار داشت: ۵۳.۵ درصد بهره برداری که از آب شرب، کشاورزی و صنعت می شود از منابع زیر زمینی است و ما باید راهکارهایی برای احیای سفره های آب زیر زمینی داشته باشیم.

شهبازی حجم مخازن زیر زمینی آب کشور را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز