خبرگزاری کار ایران

ده‌ها هزار فرصت شغلی بر بستر تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۴۵

بیش از ده هزار نفر از نیروهای جوان، متخصص و نخبه کشور در شرکت‌های حوزه خدمات ارزش افزوده به طور مستقیم در حال فعالیت هستند. این آمار علاوه بر آنکه خود به تنهایی در شرایط کنونی کشور بسیار مهم تلقی می‌شود، به عنوان محرک رشد فضای کسب و کار دیجیتال کشور نیز حیاتی است.

به گزارش ایلنا، در حالیکه در دنیا با بازار چندصد میلیارد دلاری محتوای دیجیتال و خدمات ارزش افزوده مواجهیم، استفاده نکردن از شرکت‌های فعال این حوزه که بالغ بر 400 شرکت در کشور هستند، به نوعی هدر دادن دارایی است.

مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول با تایید این آمار مدعی‌ست که این صنعت در ایران همگام با دیگر کشورهای دنیا رشد کرده و نگاه به آن به عنوان یک فرصت ضروری به نظر میرسد.

اساسا در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا، استفاده از پرداخت اپراتوری به عنوان محرک رشد شرکت های نوپا و ابزاری در دست کسب و کارهای دیجیتال در حال اجراست. به گفته ابوذر مهرمنش، مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول، مدل کسب و کار مبتنی بر پرداخت اپراتوری در کشورهای مختلف گاهی تفاوت هایی دارد که بیشتر به نوع تعامل مالی میان شرکت ها و اپراتور، فرآیند پرداخت، نوع خدمات و ... بر می‌گردد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شاخص‌های این صنعت در ایران، در مقایسه با سایر کشورها همگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. میزان رضایت کاربران که با شاخصی چون تعداد شکایات مشتریان از هر 100 هزار مشترک سنجیده می‌شود، بر اساس گفته این مقام مسئول بهبود قابل توجهی داشته است و در 3 ماهه سوم سال میلادی 2018 به 6/6 تیکت به ازای هر 100هزار کاربر رسیده (معادل 6 دهم درصد) و در یک سال اخیر توانسته به کمتر از نرخ اپراتورهای مطرح انگلستان Virgin Mobile (1.1 درصد)، BT Mobile (8 دهم درصد) رسیده و با نرخ Vodafone (6 دهم درصد) رقابت ‌کند. قابل توجه است که این نرخ مربوط به تمامی ‌خدمات اپراتوری شامل خدمات پایه و ارزش افزوده است و اپراتور همراه اول تنها در بخش خدمات ارزش افزوده به این سطح دست یافته‌است.میزان پرداخت اپراتوری مشترکینی که از خدمات ارزش افزوده استفاده می‌کنند به نسبت کل هزینه پرداختی آنها نیز کاملا در وضعیت مناسب در مقایسه با سایر کشورها قرار دارد.

بر اساس آماری که مهرمنش اعلام کرده است، بیش از ده هزار نفر از نیروهای جوان، متخصص و نخبه کشور در شرکتهای حوزه خدمات ارزش افزوده به طور مستقیم در حال فعالیت هستند. این آمار علاوه بر آنکه خود به تنهایی در شرایط کنونی کشور بسیار مهم تلقی می‌شود، به عنوان محرک رشد فضای کسب و کار دیجیتال کشور نیز حیاتی است. این امید وجود دارد که با سیاست‌گذاری مناسب، این محرک به بهترین شکل نقش خود را در رشد استارت‌آپ‌ها، کسب و کارهای دیجیتال و تولید محتوای بومی ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز