خبرگزاری کار ایران

کلانتری؛

نسل ما امانت‌دار خوبی برای نسل‌های آینده نبوده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۹۱۱

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بر مشارکت همه نهادهای کشور برای حفظ تنوع زیستی و ژن های گیاهی تاکید کرد و گفت: با پرهیز از افراط و تفریط باید امانت دار محیط زیست برای نسل آینده باشیم.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، عیسی کلانتری امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: نسل ما امانت دار خوبی در زمینه محیط زیست، و تنوع زیستی برای نسل های آینده نبوده و اولویت پروژه ها بیشتر افزایش تولید و اشتغال به هر بهایی بوده است.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در سال گذشته توسط سازمان حفاظت از محیط زیست به علت رفتار مردم با طبیعت، ورود پسماندهای شهری و کشاورزی تقریبا تمام رودخانه های شمال کشور خالی از موجودات زنده شده اند.

کلانتری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود این است که مدیران درباره اثرات مخاطرات محیط زیست آگاهی یا توجه لازم را ندارند و از این رو مدیران آینده باید در مورد موضوع و اهمیت تنوع زیستی آموزش ببینند و نسبت به آن حساس تر شوند.

وی گفت: علت خشکیدگی جنگل های زاگرس نتیجه رفتار غلط ۴۰ ساله ما از طریق اجرای برخی پروژه ها بوده است.

معاون رییس جمهوری اذعان داشت: امروزه در جهان یک خیزش برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی بوجود آمده و امیدواریم در کشور ما هم اقدامات لازم با مشارکت مردم و استفاده از امکانات دستگاه های اجرایی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز