خبرگزاری کار ایران

خرید ۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۰۴

شصت و هفتمین جلسه کمیته فنی گندم با هدف بررسی آخرین وضعیت سبز بذور گندم و جو برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، شصت و هفتمین جلسه کمیته فنی گندم با هدف بررسی آخرین وضعیت سبز بذور اصلاح شده در طبقات مختلف در مناطق سرد و معتدل و ارائه توصیه های فنی برای تولید بذور عاری از آفات، بیماری علف های هرز با حضور مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، مهندس کریمی مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی، نمایندگان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال ،موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور، اعضای هیات علمی موسسه گیاه پزشکی کشور، محققین گندم، سازمان حفظ نباتات، سازمان هواشناسی کشور، دکتر کمالی محقق ارشد گندم و نیز معاونین بهبود تولیدات گیاهی سازمانهای جهاد کشاورزی و کارشناسان گندم و کنترل و گواهی بذر استان های کشور از طریق ویدئو کنفرانس امروز در سالن جلسات شهدای نعمتی جم برگزار شد.

در این جلسه مشاور وزیر و مجری طرح گندم از خرید حدود ۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد و عنوان کرد: این میزان خرید در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۳ میلیون تن بوده است.

اسفندیاری پور ابراز امیدواری کرد که با مراقبت هایی که در ایام باقیمانده از فصل زراعی و برداشت از مزارع گندم بویژه مزارع بذری انجام خواهد شد، مشکلی در تولید پیش بینی شده و خرید گندم نداشته باشیم.

وی توصیه کرد: معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت تلاش نمایند برنامه تولید بذر گندم و جو استان بر اساس برنامه ابلاغی در طبقات پرورش ۳، مادری و گواهی شده محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز