خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۲۰

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مصوب شده است که پس از بررسی و تایید پروژه ها پرداخت آن از امسال آغاز می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، چنگیز اسفندیاری، مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت این اعتبار با نرخ کارمزد ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار و نرخ سود ۱۲ درصد در مناطق غیربرخوردار صورت خواهد گرفت.

وی پیش بینی کرد با احداث ۵۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی، برای ۸۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که از محل قانون حمایت و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز قرار است یک هزار میلیارد تومان به احداث ۳۶۷ واحد صنایع فرآوری، نگهداری، بسته بندی و سردخانه اختصاص یابد، اظهار داشت: احداث ۳۶۷ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ۵۶۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

اسفندیاری با اشاره به برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی و نوسازی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدها تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ نیز قرار است برای نوسازی و بازسازی واحدها در سال ۹۸، حدود ۶۶۰ میلیارد تومان و برای تأمین سرمایه در گردش ۳۳۰ میلیارد تومان پرداخت شود که یارانه سهم کمک‌های دولت در مناطق غیر برخوردار ۴ درصد و در مناطق برخوردار ۲ درصد تعیین شده است.

وی افزود: فرآیند دریافت تسهیلات در هر یک از استان‌ها انجام می‌شود و در استان‌ها کارگروهی با مسؤولیت سازمان جهاد کشاورزی استان و عضویت نمایندگان سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره محیط زیست و سازمان آب منطقه‌ای تشکیل می‌شود.

مدیر کل دفتر صنایع تبدلیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: طرح‌هایی با تسهیلات درخواستی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در کارگروه استانی و بالای ۱۰ میلیارد تومان در کارگروه ملی با مسؤولیت وزارت جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.

وی درباره برنامه فرآوری محصولات خام کشاورزی در سال جاری گفت: طبق برنامه ششم توسعه هر سال باید حدود دو میلیون و ۳۹۶ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات خام کشاورزی اضافه شود، اما ما برآورد می‌کنیم که این رقم امسال به ۴ میلیون تن ظرفیت برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز