خبرگزاری کار ایران

کاهش آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در ایام نوروز ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۰۴۵

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: مردم در صورت مشاهده آتش سوزی، تخریب یا هر مشکلی در عرصه منابع طبیعی می توانند از طریق شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرهنگ علی عباس نژاد گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آمادگی ۲۴ ساعته برای پاسخگویی و پیگیری مشکلات در عرصه منابع طبیعی را از طریق شماره ۱۵۰۴ دارد.

وی با بیان این که حریق عمدی در عرصه های منابع طبیعی جرم سنگینی دارد، از مردم خواست در حفاظت از فضای سبز و این عرصه احساس مسوولیت کرده و همکاری کنند.

عباس نژاد از کاهش حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی در ایام نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: طی ۱۰ روز ابتدای سال جاری با اطلاع رسانی گسترده ای که صورت گرفته، تنها سه فقره آتش سوزی در استان‌های گیلان و آذربایجان داشتیم که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مهار شد.

وی افزود: دستور العمل تشدید حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در ایام نوروز را با توجه به برآورد تهدیدهای سال های گذشته تنظیم و با امضای رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری به استان ها ارسال کرده ایم و حداکثر امکانات استان ها در این راستا به کار گرفته شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: امسال نزدیک به ۱۳۵۰ گشت خودرویی و موتوری در سطح عرصه های منابع طبیعی فعال هستند و در این مدت برخورد با متعرضان و متخلفان را با همکاری دادستان استان ها و شهرستان ها تشدید کرده ایم.

وی با اشاره به این که در ۱۰ روز نخست امسال ۲۳۴ مورد پرونده در مورد قاچاق چوب و تخریب جنگل ها و مراتع تشکیل شده است، گفت: طی این مدت پنج مورد حکم و ۱۷ مورد تعرض به اراضی ملی داشتیم که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ادامه کار آنها با استفاده از اعتبارات قانونی جلوگیری شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز