خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۳ درصدی صید کیلکا در دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۰۷

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: ظرف ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۱ هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مختار آخوندی مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۰ تن ماهی کیلکا از خزر صید شد.

آخوندی افزود: این میزان صید توسط ۷۴ فروند شناور در استان‌های گیلان و مازندران انجام شد که ۴۴ فروند آن مربوط به استان مازندران و ۳۰ فروند استان گیلان بوده است.

وی میزان صید کیلکا در استان مازندران را ۱۵ هزار و ۸۸۰ تن عنوان کرد و گفت: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

آخوندی با بیان این که در مدت یاد شده در استان گیلان ۵۱۳۸ تن کیلکا صید شد، تصریح کرد: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی درباره قیمت ماهی کیلکا اذعان داشت: امسال قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا به صورت عمده فروشی برای مصارف انسانی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و برای مصارف پودر ماهی بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات با اذعان به این که در حوزه دریای خزر برنامه توسعه صیادی نداریم، گفت: هدف سازمان شیلات در دریای خزر حفظ اشتغال موجود، ثبات بهره‌برداری از ذخایر و همچنین صید اقتصادی توسط صیادان است.

وی خاطر نشان کرد: صید ماهی کیلکا در دو مقطع سال در اوایل اردیبهشت و پاییز به علت فصل تخم‌ریزی متوقف می‌شود.

آخوندی افزود: امسال صید کیلکا تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز