خبرگزاری کار ایران

مواد اولیه تولید داروهای دامی تامین است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۳۹

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مواد اولیه تولید داور، واکسن و مواد بیولوژیک مورد نیاز دامپزشکی کشور تامین است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور به دامداران، مرغداران، زنبورداران و آبزی پروران اطمینان‌خاطر داد: واحد‌های تولید داروهای دامی و صنایع وابسته علاوه بر تامین مواد اولیه، ذخیره‌سازی محصولات برای ۵ تا ۷ ماه پیش‌رو را انجام دادند. مواد اولیه تولید داروهای دامی مهیاست.

رفیعی‌پور همچنین به وضعیت مطلوب صادارات تولیدات خام دامی کشور اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه برای تامین گوشت قرمز ناگزیر از واردات ۱۰ درصدی برای پاسخگویی به نیاز داخلی هستیم، اما از مجموع ۱۴ میلیون تن تولید گوشت مرغ، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل و آبزیان کشور، هم اکنون افزون بر ۳ میلیون تن به منظور کمک به اقتصاد تولید و ارتقاء معیشت فعالان این بخش‌ها، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی کاهش ۹۷ درصدی کانون‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۷ را یاد‌آور شد و خاطرنشان کرد: هر چند در دوسال اخیر این بیماری خسارت زیادی به تولیدکنندگان طیور زده بود، اما با اقدامات و تمهیدات تخصصی هماهنگ، امسال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملا کنترل شده و غیر از کانون‌های محدود روستایی، موارد خاص قابل پیگیری و اقدامی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز