خبرگزاری کار ایران

شیرزاد:

توزیع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار عید

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۱۵

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به ذخیره‌سازی ۷۰ هزار تن میوه برای شب عید گفت: نیازی به واردات میوه برای تنظیم بازار عید نداریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی چهار دهه دستاوردهای کشاورزی درباره تدابیر اندیشیده شده برای تنظیم بازار میوه شب عید اظهار داشت: امسال با تمهیداتی که در نظر گرفته شد، کمیته‌های راهبردی تنظیم بازار، تشکیل شد و بر اساس مصوبات این کمیته‌ها، ۳۰ هزار تن سیب درختی به طور کامل، خریداری و به استان‌ها حمل شده است.

وی ادامه داد: در کنار این ذخیره‌سازی، ۶ هزار تن ذخایر احتیاطی سیب در نظر گرفته شده که در ۵ کلانشهر ذخیره شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه میوه‌های تنظیم بازاری حدود ۱۲ تا ۱۷ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، گفت: این عرضه مطابق با قیمتی که ستاد تنظیم بازار تا هفته آخر اسفند اعلام می‌کند، انجام خواهد شد.

شیرزاد تصریح کرد: میوه‌های تنظیم بازاری در مراکز مستقیم عرضه ستاد تنظیم بازار، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف، عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار تن ذخیره پرتقال برای شب عید مصوب شده است، افزود: ۳۰ هزار تن از این پرتقال‌ها باید از شمال کشور خریداری شود که حدود ۲۷ هزار تن آن تاکنون خریداری و حمل شده است؛ ضمن اینکه ۳۰۰۰ تن باقی‌مانده نیز طی چهار تا پنج روز آینده خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میوه‌های خریداری شده در سال جاری از کیفیت بالا و سایز مناسب برخوردار هستند، گفت: این محصولات به صورت سورتینگ شده به سردخانه‌های استان‌ها حمل شده و تا هفته آینده، خرید و حمل پرتقال ادامه دارد.

به گفته شیرزاد، از ۴۰ هزار تن پرتقال تنظیم بازاری، ۳۰ هزار تن تامسون شمال و ۱۰ هزار تن والنسیای جنوب است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی در زمینه مجموع خریدها و ذخیره‌سازی‌ها ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۲ درصد نسبت به ۵ سال گذشته مداخله بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه نیازی به واردات میوه نداریم، گفت: هیچ گزارشی مبنی بر ضرورت واردات میوه برای شب عید به دست ما نرسیده و تولیدات داخل به اندازه کافی و در سایز مناسب است.

شیرزاد با بیان اینکه میوه‌های تنظیم بازاری با کانتینرهای یخچال‌دار و در زمانی کوتاه به مقاصد عرضه، منتقل می‌شود، تأکید کرد: امسال این میوه‌ها از افت و کسری کمتری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز