خبرگزاری کار ایران

بخشنده:

۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم با اتکا به تولید داخلی تامین می‌شود/ وضعیت ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۱۱

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از تامین ۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم با اتکا به تولید داخلی خبر داد و گفت: وضعیت ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دستاوردهای چهل سال مدیریت جهادی با رویکرد صنایع تبدیلی و تکمیلی، بهروری، توسعه پایدار و تجارت حلال با حضور مسئولین، کارشناسان و تولیدکنندگان کشاورزی در مصلی امام خمینی، ضمن تشکر از برگزار‌کنندگان این نمایشگاه و اهتمام حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: آنچه که در ۴ دهه گذشته در بخش کشاورزی روی داده است، باعث شده که امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از مولفه‌های امنیت ملی محقق شود.

وی با اعلام اینکه ۸۲ تا ۸۳ درصد کالری مورد نیاز مردم در داخل کشور تامین می‌شود و کمتر از ۱۵ درصد آن وراداتی است، افزود: طبق تعریف فائو، ما از امنیت غذایی بالایی برخوردار هستیم و این بحث باعث شده است که امروز که کشور ما در تحریم ظالمانه دشمنان است، سرداران دیپلماسی کشورمان با پشتوانه این امنیت غذایی در مقابل دشمنان بایستند.

بخشنده یکی از اهداف دشمنان را ایجاد قحطی در کشور دانست و گفت: مواد غذایی و نیازهای مردم، در بازار و در انبارها اشباع است و به لطف خدا از این پیچ عبور خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مقام اول را کسب کرده است.

وی تولیدات بخش کشاورزی را ۱۲۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: ما توانسته‌ایم تولید محصولات را از طریق افزایش بهره‌وری، از ۸۳۰ گرم به ازای هر متر مکعب به ۱۳۲۰ گرم افزایش دهیم.

بخشنده در پایان گفت: انشااله که با تلاش همه دست‌اندرکاران خصوصاً کشاورزان، کارشناسان و مدیران، دست به دست هم خواهیم داد و به اهداف مد نظر در برنامه ششم توسعه خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز