خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به ایلنا:

به دنبال یکپارچه سازی تعاونی‌های موازی با فعالان اتاق تعاون هستیم/ کره جنوبی از سیاست‌های تحریمی آ‌مریکا تبعیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۳۲

عبداللهی در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با موازی‌کاری‌های بخش تعاونی روستایی با اتاق تعاون ایران و اقدامات انجام شده در رابطه با رفع این موازی‌کاری‌ها تصریح کرد: به طور کلی شرکت‌های بسیاری تحت قالب تعاون در کشور فعالیت می‌کنند که جزء جامعه تعاون به حساب می‌آیند اما ممکن است برخی از اینها هنوز به عضویت اتاق تعاون ایران در نیامده باشند اما فعالیت آنها برای ما ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعان ایران در حاشیه همایش مشترک اتاق تعاون ایران و کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از شرکای مهم اقتصادی ما کشور کره جنوبی است و ما در شرایطی که تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم لازم است که بخش‌های مختلف کشور از جمله بخش تعاون در حوزه  افزایش صادرات فعالیت داشته باشند به همین جهت در ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی‌هایی با کشورهای مختلف داشتیم که این کارگاه آموزشی هم بر همین اساس انجام شده است.

وی افزود: دو هدف در این نشست مدنظر بود که آموزش‌های مربیان کره‌ای و ارتقای سطح علمی فعالان بخش تعاون و موضوع آشنایی با بازارهای کره جنوبی و ایجاد بستر برای همکاری در بازارهای کره را شامل می‌شود. این جلسات قرار است ادامه پیدا مکند تا بتوانیم تراز تجاری کشور را افزایش دهیم.

عبداللهی در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با موازی‌کاری‌های بخش تعاونی روستایی با اتاق تعاون ایران و اقدامات انجام شده در رابطه با رفع این موازی‌کاری‌ها تصریح کرد: به طور کلی شرکت‌های بسیاری تحت قالب تعاون در کشور فعالیت می‌کنند که جزء جامعه تعاون به حساب می‌آیند اما ممکن است برخی از اینها هنوز به عضویت اتاق تعاون ایران در نیامده باشند اما فعالیت آنها برای ما ارزشمند است، ما هیچ فعالیتی را غیرمجاز و غیرضروری تشخیص نمی‌دهیم. هر فعالیتی که تحت عنوان تعاونی کار کند ما وظیفه حمایت از آن را داریم.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه شیلات و صیادی ما وظیفه همکاری با این تعاونی‌ها را داریم و هر فعالیتی که تحت عنوان تعاونی ثبت شده باشد از آن حمایت می‌کنیم تعاونی روستایی هم بخش بزرگی از فعالیت تعاونی‌ها را دارد و ما در جلسه‌ای که با روسای تعاونی روستایی داشتیم در تلاش هستیم تا موانع قانونی رفع شده و شرایط مناسب برای عضویت آنها در اتاق تعاون ایران ایجاد شود. ما به دنبال یکپارچه‌سازی هستیم.

رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با سیاست‌های کره جنوبی و همسو بودن آن با سیاست‌های آمریکا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور کره جنوبی هم تا حد زیادی از اعمال سیاست‌های تحریم آ‌مریکا تبعیت می‌کند تلاش می‌کنیم در بخش‌هایی که تحت تحریم آمریکا نیست فعالیت‌های اقتصادی را ارتقا دهیم. یکی از مهمترین بحث کاهش خرید نفت کره از ایران است که تلاش بر این است با صادرات بخشی از کالاهای دیگر مشکل ارزآوری را جبران کرده و بخشی از درآمدهای از دست رفته را بازگردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز