خبرگزاری کار ایران

۳۶۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۶ جمع آوری شد/ لزوم جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۲۹

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: در سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد.

به گزارش‌ایلنا، سیدرضاتقوی، در جلسه مشترک مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی و اعضای شورای زکات استان که با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ، مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید مومنی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان قزوین و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیران کل دستگاه های وابسته سازمان و ائمه جماعت و روحانیون در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطب افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان زکات در سال جاری با همت و تلاش همگان به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه زکات امری حاکمیتی است و مسئول اصلی زکات در کشور ؛ وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت : ائمه جماعت و حزوه های نمایندگی ولی فقیه در دستگاه های اجرایی باید با تعامل و هم افزایی بیشتر یک جریان فرهنگی در عرصه زکات ایجاد کنند تا بتوانیم با صرف زکات به محرومان و مستضعفان به حل مشکلات آنان کمک کنیم .

آیت الله تقوی تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است بنابراین باید رسیدن به خودکفایی در کشور را در بخش کشاورزی جستجو کرد .

وی بر لزوم اهمیت استفاده مناسب از ظرفیت جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد .

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت : مشکلات و چالش های بسیاری از جمله بحران آب و کم آبی، واردات محصولات کشاورزی و روغن خوراکی و تخریب محیط زیست و اراضی کشاورزی مواجه است که باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از روش ها و ماشین آلات نوین کشاورزی این موانع را برطرف کرد .

تقوی خاطر نشان کرد : بخش کشاورزی بستر مناسبی برای کار و فعالیت دارد به طوری که می توان با راه اندازی شهرک های کشاورزی، پرورش ماهی در دریا، کشت های گلخانه ای، کشاورزی دیجیتال و هسته ای اشتغالزایی ایجاد کرد .

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با داشتن کارشناسان متخصص و متبحر می تواند برای بهره برداران بخش کشاورزی فرصت سازی کند اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی محقق و ۲ هزار و ۴۰۰ نیروی دکترا در بخش های تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند که در سطح بین الملل ایده ها و تحقیق های نوین و جدیدی دارند .

آیت الله تقوی تصریح کرد : در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۹۵ درصد نیازهای شبانه روزی مردم در بحث امنیت غذایی را تامین می کند که نشان از پشتوانه قوی علمی این وزارت خانه است.

وی خاطر نشان کرد : باید از ظرفیت مناسب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در تشویق و ترغیب کشاورزان و بهره برداران و همچنین مردم به پرداخت زکات استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز