خبرگزاری کار ایران

مرتجی بیان کرد:

کراسنودار می‌تواند مقصد بعدی تجار و بازرگانان ایرانی باشد

کد خبر : ۶۱۷۱۸۱

مرتجی با بیان اینکه تجارت با روسها استانی و منطقه ای است، تصریح کرد: کراسنودار می‌تواند مقصد بعدی تجار وبازرگانان ایرانی باشد.

به گزارش ایلنا حسن مرتجی با اشاره به روسیه به عنوان سومین شریک تجاری کشورمان در منطقه CIS (پس از ترکمنستان و آذربایجان) افزود: به منظور توسعه صادرات باید علاوه بر کسب آگاهی از قوانین همزیستی با همسایگان و سایر کشورها، رفتارمان را منطبق بر خواسته های آنان کرده، به روز و مطلع از بازار باشیم و رفتار صحیحی با مشتریان داشته باشیم.

وی گفت: کشور روسیه به دلیل وسعت بسیار زیاد، «جغرافیا» نقشی تعیین کننده در مراودات تجاری اش دارد، بنابراین تجار و بازرگانان ایرانی برای حضور در این بازار پرپتانسیل باید بر استان های این کشور تمرکز کنند.

مرتجی ادامه داد: اگر برای تبلیغ محصولات در مسکو هزینه های چندین میلیون دلاری نیاز باشد، اما در بازار جنوب غرب این کشور با هزینه های پایین تری امکانپذیر است و بر این اساس حضور در این بازار می تواند پایدار بوده و در بلندمدت روی آن حساب کرد.

وی یادآوری کرد: استان کراسنودار به دلیل جمعیت بالا، بندری بودن و ارتباط با دریای سیاه و دریای آزوف و همچنین پتانسیل های صنعتی، فولادی و کشاورزی، از قابلیت بالایی برای توسعه تجارت برای فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی برخوردار است.

منطقه کراسنودار در غربی ترین بخش ناحیه فدرالی جنوبی روسیه قرار دارد. کراسنودار از شمال به دریای آزوف و از غرب به دریای سیاه محدود شده است و جمعیت استان کراسنودار بیش از پنج میلیون و 400 هزار نفر و مساحت آن 76 هزار کیلومتر مربع است.

شهر کراسنودار در جنوب روسیه در جدول رده بندی شهرهای بزرگ این کور در سال 2015 میلاد، از لحاظ مخارج و کیفیت زندگی برای شهروندان در مکان نخست قرار دارد.

به گفته مرتجی، اگر هزینه حمل یک کامیون 20 تنی حامل بار به مسکو هفت هزار دلار باشد، اما این رقم برای کراسنودار تنها 2 هزار دلار تمام می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، در مقایسه با مسکو که شهروندان آن «برند باز» بوده و برندها نقشی تعیین کننده در خرید مردم دارند، اما کراسنودار این گونه نیست و بازرگانان ایرانی می توانند مطمئن باشند که تولیدات کشورمان می تواند اجازه خودنمایی در این بازار بیابند.

این فعال اقتصادی که برگزاری نمایشگاه های بین المللی اکسپوی عشق آباد 2018 ترکمنستان و اکسپوی 2018 باکو را در کارنامه خود دارد، افزود: بررسی ها حاکیست، پتانسیل بالایی برای فعالان اقتصادی ایرانی بویژه در گروه های ساختمان، رنگ و رزین، سرویس های بهداشتی، کاشی، سیمان، گچ، درب و پنجره، شیشه های ساختمانی، برخی مواد غذایی ایرانی نظیر رب، کیوی، انار و میوه های خشک، همچنین خدمات فنی و مهندسی (بویژه جاده سازی و راه سازی) در این منطقه از روسیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: وسعت بالای روسیه سبب شده تا توسعه خطوط ریلی و سپس هوایی در اولویت این کشور باشد، اما شاهد توسعه جاده های ترانزیتی به دلیل پرهزینه بودن نیستیم؛ با این وجود توسعه خطوط جاده ای در کراسنودار توجیه دارد.

مرتجی خاطرنشان کرد: در سال 2017 حجم بازرگانی خارجی روسیه 827 میلیارد دلار، حجم سرمایه گذاری خارجی حدود 400 میلیارد دلار و ذخایر ارزی روسیه فدراتیو نزدیک به 431 میلیارد دلار بوده و نیز حجم بازرگانی خارجی کراسنودار هشت میلیارد دلار و حجم سرمایه گذاری خارجی آن حدود پنج میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار داشت: بخشودگی 25 درصدی صدور کالای ایرانی به روسیه و روابط مستحکم سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، از جمله دلایلی است که بازرگانان کشورمان می‌توانند به سرمایه‌گذاری و تجارت با این کشور بویژه در مناطق جنوب غربی آن دلگرم باشند.

برپایه این گزارش، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، ترکمنستان، ترکیه، چین، نروژ، روسیه، قزاقستان، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، هند، ایتالیا، فرانسه، یونان، آلمان، پاکستان، اسپانیا، اوکراین، هلند، صربستان، افغانستان، جمهوری چک، رومانی، گرجستان، بلاروس، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، کانادا و آمریکا برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.

صنعت ساختمانی، صنعت کشاورزی و دارویی، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، رنگ، روغن های پایه، تولیدات ابزار و ماشین آلات، نوشیدنی و غذا، کود و اوره، برودتی، دستکش های صنعتی، شیمیایی، کاشی و سرامیک و سرویس های بهداشتی، نگهدای غذاهای سرد و غذاهای دریایی، آلومینیوم، مصالح ساختمانی، برق و روشنایی، ذوب آهن، فولاد، لوله سازی، صنایع غذایی دام و طیور، مبلمان، پلاستیک، بسته بندی و چاپ، کاغذ و پالپ، ماشین های معدنی، فراوری و استخراج معادن، حمل و نقل جاده ای، کشتیرانی، ریلی و هوایی، صنایع خودروسازی و قطعات، لاستیک سازی و رایانه، بخشهای مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

نمایشگاه بین المللی صنعت کراسنودار، روزهای 27 تا 29 تیرماه امسال در این شهر روسیه برگزار می شود.

هزینه هر متر مربع غرفه با تجهیزات استاندارد در این نمایشگاه 350 یورو و آخرین مهلت ثبت نام در آن 20 اردیبهشت ماه جاری است.

شرکت بین المللی ITF Group و سازمان منطقه آزاد انزلی برگزارکنندگان این نمایشگاه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز