خبرگزاری کار ایران

حضور استاندار اصفهان و دیگر مسئولین منطقه در ذوب آهن اصفهان برای هم اندیشی جهت حل بحران آب استان

کد خبر : ۶۱۶۰۹۴

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان ، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از دیگر مسئولین استان اصفهان و شهرستان لنجان روز پنجشنبه 23 فروردین ماه سال جاری با حضور در ذوب آهن اصفهان به هم اندیشی جهت حل بحران آب استان پرداختند .

به گزارش ایلنا، استاندار اصفهان قبل و بعد از حضور در ذوب آهن اصفهان با کشاورزان شهرستان های غرب استان از جمله فلاورجان ، مبارکه و لنجان دیدار نمود و طی سخنانی گفت: صنعت فولاد ملزم به کاهش 25 درصدی مصرف آب شده و در اردیبهشت ماه نیز باید 10 درصد از میزان مورد نیاز آب خود را از طریق استفاده از پساب تامین کند.

دکتر مهرعلیزاده افزود: آب بین بخش های شرب، صنعت و کشاورزی به شکل عادلانه تقسیم می شود اما فراتر از قانون به هیچ کس اجازه نخواهیم داد قطره ای از آب سوءاستفاده کند.

وی یادآوری کرد:هم اکنون آب اولویت اول مدیریت استان است و محیط زیست و اشتغال در رده های بعدی قرار دارد .

استاندار اصفهان با بیان اینکه از سال 89 تاکنون باید تونل سوم کوهرنگ تکمیل می شد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است گفت: برای اجرای طرح این تونل ، 500 میلیارد تومان نیاز است که اعتباری معادل 2.5 برابر این رقم برای چهار سال آینده تخصیص یافته است.

دکترمهرعلیزاده تصریح کرد: پیمانکار این پروژه نیز مکلف شده است که به جای چهار سال، در مدت 18 ماه این پروژه را تکمیل کند و تحویل دهد تا بتوانیم آب را با عدالت تمام بین مردم توزیع کنیم و از بعد معیشتی هم به کشاورزان کمک شود.

مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در نشست استاندار و دیگر مسئولین استان و منطقه در این شرکت گفت : این مجتمع عظیم صنعتی طی سالهای گذشته اقدامات گسترده ای برای کاهش مصرف آب انجام داده به گونه ای که برداشت آب از زاینده رود را 40 درصد کاهش داده است .

مدیرعامل ذوب آهن ، دیگر اقدامات این شرکت جهت کاهش مصرف آب را مشتمل بر این موارد ذکر نمود : انتقال پساب انسانی تصفیه خانه زرین شهر به ذوب آهن ، آب زدایی از لجن کنورتور و بازگشت آب همراه به سیکل کارخانه ، بازسازی برج های خنک کننده و ...

وی به دستاوردهای ذوب آهن در سال گذشته از جمله بهبود شرایط زیست محیطی ، ثبت رکورد صادرات ، افزایش تولید ، سودآوری ، کاهش 7 درصدی مصرف آب و ... اشاره کرد و گفت : برای افزایش تولید ذوب آهن در سال جاری ، ساخت و راه اندازی کنورتور شماره 4 مد نظر است که این امر بدون افزایش مصرف آب صورت می گیرد ضمن اینکه با تغییرات فنی در کنورتورها ، شاهد کاهش مصرف آب نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز