خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

افزایش ظرفیت 20 هزار واحد صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۳۲

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به ایجاد اشتغال ضربتی از برنامه ریزی های جهت افزایش ظرفیت 20 هزار واحد صنعتی طی سال های آتی خبرداد و گفت: اگر بتوانیم حدود 50 یا 60 درصد صنایعی را که با ظرفیت پایین فعالیت می کنند به ظرفیت کامل برسانیم قطعا اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را به دوبرابر افزایش خواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرکهای صنعتی ، صادق نجفی در اولین نشست خبری خاطر نشان کرد: امکانات و تسهیلات خوبی در اختیار داریم که اگر بتوانیم مسوولین را نیز با خود همراه کنیم تحولاتی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اجرای برنامه در نواحی روستایی و دهستان ها اضافه کرد: در پی ایجاد نواحی صنعتی و روستایی هستیم تا با همکاری و همیاری تمام دستگاهها ، صنایعی که در روستاها شکل گرفته یا ایجاد می شود را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت در ادامه به مشکل بی آبی در نواحی شرقی و مرکزی و .. در کشور اشاره کرد و افزود: شهرکهای ما با وجود امکانات و زیر ساختهای لازم  هنوز نتوانستیم استفاده مناسب از این زیر ساختها به عمل بیاوریم چراکه نتوانستیم اهداف خود را به سازمانهایی که باید در کنار ما باشند تبیین کنیم.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه مشترک بین وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت ومعاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و افرود: بر این اساس درنظر داریم اختیارات درون شهرکها را در دست بگیریم تا بتوانیم فضای کسب و کا ر را بهبود بخشیم و با آسان کردن روند کارها ، به کارسرعت ببخشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: با معاون وزیر نیرو هم طی جلسه ای توافقاتی داشتیم که درداخل شهرکها ،‌شورای هماهنگ بانکهای خصوصی و دولتی در کنار ما باشند و بتوانیم از بخشی از امکانات آنها استفاده کنیم تا ظرفیتهای خالی و ایجادی را  در شهرکهای صنعتی فعال کنیم .

لزوم نوسازی واحدهای صنعتی

نجفی با تاکید بر نوسازی واحد های صنعتی تصریح کرد: نوسازی واحد های صنعتی ابتدا از واحد های کوچک به متوسط و از متوسط به واحد های بزرگ باید اتفاق بیفتد و برای این امر نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: این امر زمانی محقق می شود که بازار داخلی و خارجی وجود داشته باشد و ما این وظیفه را داریم و در این راه باید ایجاد انگیزه در مردم برای خرید کالای داخلی اتفاق بیفتد .

نجفی اظهار کرد: اگر حلقه های مفقوده به هم وصل شوند خیلی از مشکلات و مسائل حوزه بازار حل و جلوی قاچاق گرفته می شود و ما نیز در حال ایجاد زنجیره هایی در این زمینه هستیم.

نیازمند مدیریت جهادی برای حل اشتغال و معیشت هستیم

وی بیان کرد: مدیریت جهادی و انگیزه های کار جهادی در وزارت صنعت هست و اگر با هم در زمینه ایجاد انگیزه برای تولید کالای ایرانی کار کنیم طی سالهای آینده شاهد به وجود آمدن برندهای از صنایع داخلی کشور خواهیم بود و ما نیز در حال مدل سازی و برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

نجفی در ادامه ایجاد تعامل منطقی بین مردم و مسوولین را باعث حل بسیاری از مشکلات و مسایل کشور دانست و تصریح کرد :  هم رییس جمهورو هم وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تلاش دارند که دو موضوع اساسی معیشت و بیکاری را در کشور حل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز