خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خبرداد:

توافق با بانک ها جهت اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۲۴

معاون وزیرصنعت ، معدن وتجارت در نشست صمیمی با روسای بانک های صنعت و معدن ، پارسیان وسپه از شناسایی واحدهای صنعتی که در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه آسیب دیده اند خبرداد و گفت: طی توافق انجام شده با بانک ها مقررشد تسهیلات مناسبی با هدف راه اندازی مجدد و ایجاد اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاهی به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران  در این نشست با اشاره به بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از این مناطق خاطرنشان کرد: در سفرهایی  که رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور و هیات دولت به کرمانشاه داشتند مصوبات خوبی تصویب شد که  پیگیر اجرای آنها هستیم .

 وی با بیان اینکه شهرک صنعتی سرپل ذهاب در حادثه اخیر آسیب دیده است و صنعتگران مستقر در این شهرکها نیازمند حمایت مالی هستند، از روسای بانکها خواست که تسهیلاتی با نرخ سود مناسب در اختیار طرح ها و واحدهای صنعتی که خسارت دیده اند ، قرار دهند.

نجفی خاطر نشان کرد:  وضعیت واحدها مورد بررسی خواهد گرفت و اولویت  پرداخت تسهیلات  با واحد‌هایی است که بازار فروش دارند و قبل از این حادثه نیز فعال بوده‌اند.

معاون وزیرصنعت ، معدن وتجارت افزود: تعداد طرح ها و واحدهای صنعتی که در حادثه اخیر آسیب دیده اند را به روسای بانکها اعلام خواهیم کرد تا متناسب با خسارت ونوع بازار وفعالیتی که دارند تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی درنظر گرفته شود.

نجفی همچنین به هدفگذاری افزایش ظرفیت و فعالسازی 20هزار واحد صنعتی با اشتغال 160 هزار نفر،3500طرح بالای 60 درصد و 1000طرح ایجادی اشاره وخاطر نشان کرد: با همکاری بانکها امیدواریم بتوانیم مطابق برنامه ریزی انجام شده حرکت نماییم.

گفتنی است، در نشست مشترک با روسای بانک های صنعت و معدن ، پارسیان و سپه علاوه بر اعلام تعداد واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله اخیر ، مقرر شد ، وضعیت طرح ها و واحدهای صنعتی  مستقر در شهرکهای صنعتی بررسی و  فهرستی از این طرح ها و واحدهای صنعتی جهت برخورداری از حمایت های مالی  به شورای عالی بانک ها اعلام شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز