خبرگزاری کار ایران

ضرورت مدیریت صحیح منابع خاک برای تامین امنیت غذایی در جهان

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۳۷

نماینده موقت فائو در ایران گفت: منابع آب و خاک برای تامین مایحتاج کشاورزی ۹۰ درصد از مردم جهان مهم و حیاتی است.

به گزارش ایلنا، رائو ماتا نماینده موقت فائو در ایران در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در تهران گفت: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان افزایش خواهد یافت و به ۹ میلیارد نفر خواهد رسید که باعث افزایش ۶۰ درصدی مواد غذایی خواهد شد، بنابراین با توجه به تغییرات اقلیمی موجود و تاثیرات آن، توجه به اقلیم و مدیریت درست منابعی همچون خاک و آب برای تامین مواد غذایی در سال‌های آتی ضروری است.

نماینده موقت فائو در ایران با تاکید بر مدیریت درست منابع خاک برای کاهش پیامدهای تغییرات اقلیمی، گفت: با عدم مدیریت منابع خاک، شاهد فرسایش آبی و بادی و از بین رفتن منابع خاک هستیم و اگر خاک سطحی شور شود، شاهد انواع آلودگی‌ها و کاهش مواد مغذی خاک خواهیم بود.

به گفته وی، به دلیل غفلتی که در مدیریت منابع خاک صورت گرفته، حدود ۷۸ هزار میلیون تن کربن از خاک وارد جو زمین شده است که نقش مهمی در آلودگی زیست محیطی دارد.

رائو ماتا خاطرنشان کرد: با پیشرو بودن کشورهایی همچون ایران در مدیریت منابع خاک با همکاری سازمان‌های بین‌‍المللی مانند فائو، اقدامات خوبی صورت گرفته است، به طوری که می‌توانیم به شکل‌گیری مقوله‌ای به نام حفاظت خاک در سطح جهانی بپردازیم.

وی افزود: خاک کانون اساسی در تولید غذا، انرژی و افزودن به راندمان خدمات زیست محیطی و توسعه پایدار در زمین است، بنابراین بحث مدیریت خاک می‌تواند به ایمنی و امنیت غذایی و پایداری آن در جوامع جهانی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز