خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید استاندار یزد از معدن سرب و روی مهدی آباد مطرح شد:

تولید فاز نخست کنسانتره معدن مهدی آباد در سال 97

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۳۶

مدیر عامل مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: این مجتمع معدنی با ظرفیت تولید سالانه 800 هزارتن کنسانتره روی و 80 هزارتن کنسانتره سرب در سه مرحله طی 4 سال به بهره برداری کامل خواهد رسید و مرحله اول آن تا اواخر سال 97 با ظرفیت تولید 200 هزارتن کنسانتره روی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امین صفری در حاشیه بازدید استاندار یزد از این مجتمع معدنی با اعلام مطلب فوق افزود: طی 7 ماهه گذشته 12 میلیون تن باطله برداری در این معدن انجام شده و قرار است عملیات ساخت واحدهای فرآوری آن نیز به زودی آغازشود.

وی با بیان اینکه این معدن با ذخیره زمین شناسی 716 میلیون تن، 5 درصد روی دنیا را در خود جای داده است، اظهار کرد: با بهره برداری کامل ازآن 2.4 درصد از روی دنیا در این مجتمع معدنی تولید خواهد شد .

مدیر عامل مجتمع سرب و روی مهدی آباد افزود: برای تجهیز و بهره برداری کامل از این معدن به یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است و تاکنون افزون بر 150 میلیارد تومان برای راه اندازی این مجموعه هزینه شده است .

وی گفت: هم اکنون 500 نفر در این مجتمع معدنی فعالیت می کنند که این تعداد با بهره برداری کامل به بیش از هزار نفر خواهد رسید .

محمود زمانی قمی استاندار یزد نیز در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی این معدن، جایگاه و نقش این معدن در تولید سرب و روی در کشور را کلیدی خواند و بر ایجاد اشتغال در منطقه و رفع موانع اجرایی این طرح تاکید کرد.

زمانی قمی ضمن تاکید بر رفع مشکلات و نیازهای این مجتمع معدنی عنوان کرد: برای رفع مشکل تولید و ایجاد اشتغال باید دستگاه های ذیربط در جهت تامین آب، برق و حل مسائل زیست محیطی همکاری های لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز