خبرگزاری کار ایران

صنایع کوچک و متوسط البرز نقش مهمی در تولید کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۴۸

جهانگیر شاهمرادی اظهار داشت: با در نظر گرفتن نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تاکیدهای مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف شهرک های صنعتی، و صنایع کوچک برنامه های روتینی را برای بهبود شرایط شهرک ها برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز  وی افزود: با وجود تعاریف متعدد، معمولا صنایع کوچک بر اساس سه یا چهار آیتم تقسیم بندی می شود و در هر کشور با توجه به مقتضیات، شرایط و برداشت خاص خود آن کشور یکی دو مورد این آیتم ها را تقسیم بندی نموده و بر اساس تعداد اشتغال، مقدار گردش مالی، دارایی خالص، مقدار سرمایه گذاری در واحدها صنایعی را به عنوان صنایع کوچک معرفی می کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز تصریح کرد: در کشور ما دو آیتم وجود داشت که پیش از این بر اساس سرمایه گذاری ثابت و اشتغال تقسیم بندی می شد که با توجه به تغییرات ایجاد شده که اخیرا در حوزه اقتصادی رخ داد، یکی از این آیتم ها کم رنگ شده و در حال حاضر آنچه که به عنوان معیار تعیین کننده صنایع محسوب می شود، معیار اشتغال است.

شاهمرادی با بیان اینکه این صنایع یک سری امتیازات و محدودیت هایی دارند و انعطاف پذیری در مقابل نوسانات اقتصادی و سلایق بازار، امکان تغییر محصول در حداقل زمان از جمله امتیازات این صنایع برشمرده و در خصوص محدودیت های این صنایع گفت: به لحاظ حجم کم سرمایه گذاری و اشتغال کم در این صنایع، یکسری الزامات اولیه تولید در آن اتفاق نیفتاده است، از جمله بحث آرندی، توسعه و تحقیق که در واقع به منزله قلب واحدهای تولیدی بوده و باعث جلوگیری از میرایی آن می شود، متاسفانه در صنایع کوچک ما اتفاق نیفتاده است، از این رو باید واحدهای تولیدی ما به دنبال تحقیق، توسعه باشند تا در تمامی حوزه ها از جمله بسته بندی، سلایق، بازارسازی، توسعه بازار و تنوع محصولات و ... به روز بوده و در منحنی تولیدی رو به بالا باشند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز عنوان کرد: صنایع کوچک و شرکهای صنعتی استان نیاز به حمایت و همچنین یاری بسیار زیادی از طرف دولت و شرکت شهرکهای صنعتی هستند تا بتوانند هم پاییه دیگر رغبای خود به تولید برسانند.

شاهمرادی ادامه داد: وظیفه دولت ایجاد بستر سازی مناسب برای این صنایه و شهرکهای صنعتی است دانست وما در این راستا جرقه ها را زده ایم و برای ساخت و توسعه، بازسازی و نوسازی واحدهای مستقر در داخل شهرک های صنعتی تسهیلاتی را اعطا می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز