خبرگزاری کار ایران

هدف از برنامه های توسعه ای ایدرو همگامی با تکنولوژی های روز جهانی است

کد خبر : ۵۵۷۰۶۳

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو )گفت : لازمه طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای کشور شناخت و بررسی فناوری روز جهانی است .

به گزارش ایلنا از ایدرو نیوز، منصور معظمی با اشاره به صنایع هدف این سازمان که  با حوزه صنعت و فناوری ساخت شناور ، انرژی های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی مرتبط است، اظهار داشت : ایدرو با هدف شناخت جهت­گیری های جهانی توسعه تکنولوژی در صنایع هدف خود و بهره گیری مناسب از آن در سیاستگذاری ، طراحی و تدوین برنامه های توسعه­ای و شکل­دهی مشارکت های بین المللی ، ‌تلاش می کند تا روند های توسعه تکنولوژی و کسب و کارهای مبتنی بر آن را رصد و نتایج بررسی آن را مستند کند .

 معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با بیان اینکه در حوزه  صنعت و فناوری ساخت شناور  با یکی از پنج شرکت برتر کشتی سازی جهان از نظر سهم بازار توافق نامه ای را امضا کرده است ، تصریح کرد : با تشدید رقابت و همچنین ملاحظات زیست محیطی این صنعت به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین نظیر چاپ سه بعدی ، اتوماسیون و روباتیک ، مواد پیشرفته جدید ، انرژی های نو و موتورهای پیشرفته حرکت کرده است .

رئیس هیئت عامل ایدرو با اشاره موضوع انرژی های نو  به عنوان به حوزه دیگر روند جهانی تکنولوژی گفت : ظرفیت جهانی جدید ایجاد شده در سال ۲۰۱۶ برای تولید انرژی الکتریکی ، حدود ۲۶۰ گیگا وات بوده که بیش از ۵۳% آن به انرژ یهای تجدیدپذیر اختصاص یافته است که رکورد جدیدی برای این نوع از تکنولوژیهای تولید انرژی به حساب می آید .

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶، برای اولین بار ظرفیت های جدید انرژی خورشیدی از هر تکنولوژی دیگر بالاتر بوده است . پس از انرژی خورشیدی ، به ترتیب نیروگاه های بادی ، زغال سنگ ، گاز ، آبی بزرگ ، اتمی و زیست توده قرار گرفته است .

معظمی با اشاره به افزایش رشد فروش جهانی خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی برقی در سال ۲۰۱۵ اظهار داشت  : قیمت باتری و تنوع مدل ها به همراه زیر ساخت های شارژ ،‌از جمله موانع و چالش های اصلی در بازار جهانی خودروهای الکتریکی به شمار می رود .

وی خاطرنشان کرد : پیش بینی خودروهای  برقی در حال تردد  در جهان در سال ۲۰۲۰ در محدوده ۱٫۷ تا ۷٫۴ میلیون خودرو است که تفاوت در دامنه پیش بینی ها ،‌ به واسطه تفاوت در فرضیات مراجع پژوهشی و آماری در ارتباط با تغییرات قیمت باتری و روند ایجاد زیر ساخت های عمومی پارژ ، قابل تحلیل و بررسی است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز