خبرگزاری کار ایران

رشد ۵۷۸ درصدی ارسال تختال داغ به نورد گرم

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۵۱

علاوه بر ثبت رکورد فوق، تلاشگران ناحیۀ فولادسازی موفق شدند، با ثبت رکورد روزانه، ارسال۲۴۰ عدد تختال داغ (HOT CAHARGE) به نورد گرم برگ زرین دیگری بر افتخارات این ناحیه اضافه نمایند.

به گزارش ایلنا ؛ محمدرضا بنائیان مفرد مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه گفت: با تلاش و همت کارکنان واحد آماده سازی تختال (واحد ۲۸) و با همکاری واحد جرثقیل ها، دفتر فنی تولید، برنامه ریزی تولید و کنترل کیفی، در مهرماه سال جاری، ارسال تختال به نورد گرم به روش شارژ داغ (HOT CHARGE) از ۷۰۹ عدد تختال در ماه با تناژ ۱۴ هزار و ۵۸ تن به ۳۷۹۰ عدد تختال و تناژ ۸۱ هزار و ۳۷۶ تن در مهرماه رسید و رشد ۵۷۸ درصدی در این بخش را رقم زد.

در همین رابطه رئیس تولید و تعمیرات واحد آماده سازی تختال فولاد مبارکه نیز گفت: علاوه بر ثبت رکورد فوق، تلاشگران ناحیۀ فولادسازی موفق شدند، با ثبت رکورد روزانه، ارسال۲۴۰ عدد تختال داغ (HOT CAHARGE) به نورد گرم برگ زرین دیگری بر افتخارات این ناحیه اضافه نمایند.

نورالدین رئیس زاده در خصوص چگونگی ارسال تختال از واحدهای فولادسازی به واحدهای نورد گرم در کارخانه های فولادسازی گفت: فرایند آماده سازی و اصلاح (CONDITIONING) در صنایع فولاد از اهمیت خاصی برخوردار است. به نحوی که به منظور انجام عملیات نورد گرم، پس از تولید تختال‌ها، فرایند آماده سازی پیچیده‌ای به منظور سرد نمودن، رفع عیوب، انبار و در نهایت ارسال تختال به خط نورد گرم انجام می گردد. بدیهی است که توان و ظرفیت واحد آماده سازی تختال بر روی کل مجموعه تأثیر دارد.

رئیس تولید و تعمیرات واحد آماده سازی تختال فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت و مزایای شارژ داغ تختال به نورد گرم افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های هرکارخانۀ فولادساز ازجمله فولاد مبارکه کاهش هزینه ها به ویژه کاهش مصرف انرژی است، در این راستا، رویکرد اول، توسعۀ انبار کوره های پیشگرم بود که هزینه های زیادی را در برداشت. لذا در جهت کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی در پیش گرم کردن تختال ها، استفاده از مکانیزم ارسال تختال به نورد گرم به روش HOT CHARGE و بدون آنکه تختال ها سرد شوند در دستور کار قرارگرفته است.

وی کسب این موفقیت را به تمامی کارکنان فولاد مبارکه تبریک گفت و تصریح کرد: این دستاورد بزرگ که یکی از موارد مورد تأکید مدیریت عالی سازمان و مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم بوده است با انجام یک کار جمعی و همت بلند کارکنان به دست آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز