خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ادعای خلاف واقع برخی رسانه ها:

مثبت شدن تراز تجاری و استمرار آن در دو سال متوالی نشان واقعیت هاست

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۱۶۲

یکی از سایت ها در اقدامی غیرحرفه‌ای و برگفته از منابع نامعتبر ، به انعکاس نادرست و تفسیر غلط از سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گلایه ایشان از عدم شرکت برخی افراد در همایش روز ملی صادرات را به معنای کم توجهی دولت به صادرات تلقی کرد .

به گزارش ایلنا شاتا، بدیهی‌است وقتی معاون اول از طرف‌ رییس‌جمهور و به نمایندگی از دولت دوازدهم در جلسه حضور داشتند، خود نشان‌دهنده اهمیت این روز برای دولت است.

همچنین یکی از اتفاقات مثبت در تاریخ ایران ، مثبت شدن تراز تجاری کشور  برای دو سال متوالی بود که به نام دولت تدبیر و امید ثبت شد که خود نشان دهنده اهمیت صادرات برای دولت است .
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت ضمن تکذیب صریح تفسیر غیرکارشناسانه از سخنان وزیر صنعت،معدن و تجارت ، بخشی از سخنان ایشان را عینا به شرح ذیل اعلام می‌دارد:
"فقدان باور و عزم ملی به اینکه صادرات تنها راه شکوفایی اقتصادی کشور ماست ، مشکل اصلی ماست .آنچه که در این جلسه صحبت شد در عرصه های گوناگون پیشنهاداتی که جناب آقای شافعی فرمودند ، جناب آقای انصاری فرمودند و یا در کلیپ ها پخش شد و شما شنیدید به نظر می آید که اگر بخواهیم شاه کلیدش را ملاک بدهیم اینکه ما ، اعم از اون هایی که در عرصه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی مشغولیم و یا اون‌هایی که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مشغولیم ، واقعا خدا وکیلی به این باور نرسیده‌ایم که باید عزم ملی برای صادرات را به عنوان مهمترین ماموریت خودمان در امروز تاریخ اقتصادی ایران بشناسیم .   اگر این باور بود حتی در این جلسه ما حضور دوستانی را داشتیم که از آنها  دعوت کرده‌بودیم  ولی امروز آنها را این جا نمی‌بینیم . اگر این عزم ملی بود بسیاری از مشکلاتی که امروز مطرح شد از زبان دوستان و عزیزانی که در عرصه فعالیت‌های صادراتی مشغول هستند را اینجا نمی‌شنیدیم".
به نظر می‌رسد سایت جوان آنلاین با برداشتی کاملا  نادرست سعی در نادیده گرفتن اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در بهبود توسعه صادرات غیر نفتی کشور داشته است. 
 انتظار می‌رود رسانه‌ها با پایبندی به اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای در حفظ  آرامش فضای اقتصادی کشور کوشا باشند. 
 در پایان مواردی از روند رو به رشد صادرات غیر نفتی کشور به ویژه در دولت تدبیر و امید ذکر می شود :‌
 تراز تجاری برای نخستین بار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مثبت شده و این در حالی است که مجموع تراز تجاری چهارساله دولت یازدهم ،  
۱۰ برابر نسبت به تراز تجاری دولت دهم رشد داشته است که این اتفاق مبارک در تاریخ ایران به نام دولت تدبیر و امید ثبت شد.
 در طول۲۰ سال گذشته (سال ۷۵ تا ۹۵) رشد صادرات غیر نفتی از ۲.۵ میلیارد دلار به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسید.  (حدود ۲۰ برابر )
در سال ۹۵ نزدیک به ۳۷ درصد رشد وزنی در صادرات داشتیم که اگر قیمت‌های جهانی افت نمی‌کرد یک رکورد در تاریخ تجاری ایران رقم می‌خورد
 در طول دولت یازدهم در مجموع ۳۲ میلیارد دلار بیش از دولت قبل به لحاظ ارزشی و بیش از ۱۰۵ میلیون تن به لحاظ وزنی رشد صادرات داشتیم .
 تعداد رایزان‌های بازرگانی از ۵ نفر در سال ۹۲ به ۲۱ نفر در سال ۹۵ رسیده‌است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز