خبرگزاری کار ایران

سازمان صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۳۰

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای نیل به اهداف برنامه چشم انداز 20 ساله کشور در بخش توسعه صادرات غیرنفتی بویژه توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط به امضا رسید.

به گزارش ایلنا  ، علی یزدانی معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با تاکید بر لزوم اهتمام به امر صادرات، اظهارداشت: 96 درصد بنگاه های کشور در قالب بنگاه های کوچک و متوسط فعالیت می کنند که 93 درصد آنها را بنگاه های کوچک کمتر از 50 نفر کارکن تشکیل داده و نیمی از آنها را با 10 نفر اشتغال فعالیت دارند.

به گفته این مقام مسئول، در مجموع بیش از 800 هزار نفر در شهرک های صنعتی اشتغال دارند که یک سوم اشتغال صنعتی کشور را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: بنگاه های کوچک و متوسط در هفت ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 90 میلیون دلار صادرات داشتند که مطابق برنامه های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال به 2 میلیارد دلار افزون خواهد شد.

یزدانی ابراز امیدواری کرد با همراهی صندوق ضمانت صادرات و نظارت بیشتر بر بنگاه ها بتوان به افزایش صادرات بنگاه های کوچک و متوسط همت گماشت.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکنون شرکت های مدیریت صادرات در 31 استان کشور شکل گرفته که تاکنون 52 شرکت صادراتی و 64 کنسرسیوم صادراتی منبعث از خوشه های صنعتی شکل گرفته است که همگی آنها با صندوق ضمانت صادرات ایران در ارتباط هستند.

در ادامه این مراسم، سید کمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: صنایع کوچک در جهان پیشران توسعه صنعتی هستند؛ موضوعی که در ایران نیز باید به آن توجه بیشتری انجام شود.

وی، تامین مالی و پوشش ریسک ها را 2 بال صادرات معرفی کرد و گفت: با توجه به کوچک مقیاس بودن بنگاه های کوچک و متوسط، پوشش ریسک به منظور صادرات برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سیدعلی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی از سه به 40 میلیارد دلار طی سال های 80 تا 95، نقش دستگاه های حمایتی در این افزایش صادراتی را چشمگیر عنوان کرد.

، تهیه و تدوین بسته ویژه حمایت از صادرات شرکت های تولیدی کوچک و متوسط توسط صندوق، کمک به توسعه بازارهای خارجی کالا و مشارکت در تهیه بانک اطلاعاتی جامع صادرات صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، خوشه های کسب و کار، کنسرسیوم های صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و ... و کمک به ایجاد و توسعه شبکه های کسب و کار در سطح صنایع کوچک و متوسط با رویکرد صادرات  از جمله مفاد این قرارداد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز