خبرگزاری کار ایران

با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی؛

پیش نویس منشور حقوق شهروندی ایمیدرو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۰۳

با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی، پیش نویس منشور حقوق شهروندی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایه معدنی ایران(ایمیدرو) منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، متن پیش نویس میثاق و منشور حقوق شهروندی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در 8 ماده تهیه شده و به شرح زیر است:

با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر حفظ حرمت وکرامت والای انسانی و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید، میثاق و منشور حقوق شهروندی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به شرح ذیل می‌باشد.

ماده1: سازمان خود را ملزم می‌داند، کلیه مفاد مصرح در قوانین و مقررات مرتبط با برابری حقوق شهروندی را فارغ از جنسیت، قومیت، طبقه اجتماعی، نژاد، مذهب و امثال آن رعایت کند.

ماده2: سازمان خود را ملزم می‌داند، بر اساس قانون انتشار آزاد اطلاعات مصوب 31/5/1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوانین مرتبط با حقوق شهروندی، تصویب نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، رویه‌ها، تصمیمات و فرآیندهای کاری خود را به نحو مقتضی و بهنگام در اختیار عموم قرار دهد.

ماده3: سازمان به منظور صیانت از حقوق شهروندی و افزایش شفافیت اقدامات خود، ضمن تسهیل فرآیندهای اجرایی از طریق الکترونیکی کردن گردش امور، نسبت به حذف مقررات زاید و دست و پاگیر اقدام می‌کند.

ماده4: سازمان خود را ملزم به پاسخگویی به تمامی درخواست‌های مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های خود، در حداقل زمان ممکن می‌داند.

ماده5: سازمان مسئولیت جبران زیان‌های وارده به اشخاص حقیقی و یا حقوقی ناشی از قصور و یا تقصیر در اتخاذ تصمیمات یا اقدامات خود را به عهده می‌گیرد.

ماده6: سازمان با کارکنان سهل‌انگار در اجرای قوانین و یا مقررات مرتبط با حقوق شهروندی، به صورتی جدی و موثر برخورد خواهد‌کرد.

ماده 7: سازمان ملزم به تامین مشارکت موثر کارکنان خود در زمینه صیانت از حقوق شهروندی است.

ماده8: این منشور بر اساس مبانی قانونی موجود تدوین شده و در صورت ضرورت، اصلاح، بازنگری و تکمیل خواهد شد.

منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران ۲۹ آذر ۱۳۹۵ به امضای حسن روحانی رئیس جمهور ایران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز