خبرگزاری کار ایران

رشد شتابان تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۶۹

تجربه نشان داده است توسعه هر منطقه در سطح ملی یا استانی از مسیر توسعه صنعتی زودتر به مقصد می رسد والبته پایدارتر است. رشد تقاضا برای سرمایه گذاری صنعتی از سوی فعالان اقتصادی از نشانه های توسعه خواهی در منطقه است. استان قزوین که در نیم قرن اخیر همیشه از پیشگامان توسعه صنعتی در ایران بوده است در این دوران نیز همان استعداد وجذابیت را برای توسعه دارد. رشد شتابان برای تقاضای خرید زمین در شهرکهای صنعتی استان در 6 ماه نخست سال 1396 که نسبت به مدت مشابه پارسال 2.5 برابر شده است ازنشانه های امیدوار کننده در سال جاری به حساب می آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان قزوین ، "حمیدرضا خانپور" مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اعلام این مطلب به خبرنگار خبرگزاری مهر گفته است: در نیمه اول امسال ۴۵ هکتارزمین به متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین واگذار شده است. رشد ۵.۵ برابری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرک های صنعتی، بیانگر رونق تولید و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در دوران پسابرجام است.

به گفته خانپور  در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای جذب سرمایه گذار و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان، شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین موفق به جذب ۷۵ متقاضی سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به میزان مساحت واگذاری زمین به متقاضیان یادآورشد: درشش ماهه نخست امسال ۴۵ هکتار از اراضی صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی استان به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.خانپور با تفکیک زمین های واگذار شده در هر شهرک و ناحیه صنعتی گفت: شهرک های صنعتی لیا، خرمدشت و کاسپین به ترتیب بیشترین میزان مساحت واگذاری ها را داشته اند.در جذب سرمایه گذار در شهرکها و نواحی صنعتی استان در شش ماهه نخست امسال توانستیم رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

به نظر می رسد تداوم وضعیت مناسب در جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان قزوین که با ارایه توضی های متقاعد کننده و همچنین ارایه خدمات کارساز برای تسریع در امور شده است رونق سرمایه گذاری صنعتی در این شهرکها را بیش از پیش خواهد کرد و یک سرمایه گذاری پایدار برای اینده این منطقه به حساب می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز