خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی به ازای هر هکتار به کلزاکاران

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۶۳

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز عقد قرارداد کشت کلزا با کشاورزان بابلسری در زمین‎های زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در جلسه ستاد توسعه کشت کلزا در شهرستان بابلسر، از آغاز قرارداد کشت کلزا با کشاورزان بابلسری در زمین‎های زراعی این شهرستان خبر داد.

وی هدف از تشکیل این ستاد را افزایش سطح زیرکشت کلزا برای اهداف سازمانی و کاهش واردات و بالابردن سطح خودکفایی کشور عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: سال گذشته دولت سیاست‌های تشویقی خوبی برای کلزاکاران در نظر گرفت و با خرید تضمیمی و پرداخت به موقع پول خرید کلزا، کشاورزان از این زراعت رضایت خوبی داشتند.

این مسؤول اضافه کرد: امسال مقرر شد به متقاضیان خرید ردیفکار 5 میلیون تومان یارانه بلاعوض و به ازای هر هکتار 3 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به کلزاکاران تعلق ‌گیرد.

رزاقی اظهار کرد: کشت کلزا در تناوب زراعی بویژه با گندم نقش موثری در بهبود چرخه تغذیه‌ای خاک، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز داشته و موجب افزایش محصول گندم در تناوب با کلزا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان 120 هکتار با میانگین عملکرد 2 هزار و 400 کیلوگرم در هکتار بود که در بعضی مزارع با مدیریت درست و اقدامات بهزراعی مناسب عملکرد 3 هزار و 500 کیلوگرم نیز بدست آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های این مدیریت هدایت کشاورزان به کشت کلزا در اراضی شالیزاری است، گفت: مروجین با ارتباط مستمر با کشاورزان و حضور در مزارع و ارائه دستورالعمل‌های فنی نسبت به توانمندکردن کشاورزان برای افزایش درآمد آنان تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز