خبرگزاری کار ایران

زنجیره سیب نیمه دوم امسال راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۶۹

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی زنجیره سیب در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،  شاهرخ شجری مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با موافقت هیات مدیره زنجیره سیب، پیش نویس آیین نامه این زنجیره،اصلاح و مصوبات آن برای راه اندازی زنجیره در نیمه دوم سال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این مصوبات ، صادر کنندگان برای حضور در زنجیره سیب باید سالانه 500 تن تجارت بین الملل و یا 100 تن محصول فرآوری شده به ارزش 500 هزار دلار داشته باشند.

شجری ادامه داد: همچنین این زنجیره، حلقه های پیش از برداشت تا برداشت، سورت، درجه بندی و بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری و مصرف سیب را شامل می شود.

وی گفت: شرکت های حمل و نقل بین المللی برای عضویت در این زنجیره نیز باید شخصا یا به نمایندگی از مالک حداقل 20 دستگاه کانتینر یخچالی جاده ای یا 20 کانتینر یخچالی دریایی داشته باشند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برخورداری از ظرفیت واحدهای سردخانه به میزان 2 هزار تن یا واحدهای فرآوری محصول با ظرفیت 100 تن از شرایط عضویت صنایع فرآوری در زنجیره سیب است.

بنابراین گزارش، اعضای هیات مدیره زنجیره سیب شامل مدیران معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده اتحادیه ملی، صادر کنندگان محصولات کشاورزی، انجمن ملی باغداران، اتحادیه ملی باغداران، بخش حمل و نقل لجستیک، انجمن صنایع و فرآوری و نمایندگان اتحادیه باغداران و صادر کنندگان استان های آذربایجان غربی وشرقی، تهران، فارس و اصفهان می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز