خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی برداشت شش هزار و 890 تن پسته از باغات استان

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۹۱

مناطق عمده تولید پسته استان، شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نائین، کاشان و شاهین‌شهر می‌باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به برداشت پسته از باغات استان اظهار کرد: برداشت پسته از سطح پنج هزار و 347 هکتار باغات بارور پسته استان از اوایل شهریور ماه آغاز گردیده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود شش هزار و 890 تن محصول پسته از باغات برداشت شود. به این ترتیب میانگین تولید در هر هکتار یک هزار و 300 کیلوگرم پسته خشک است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: سطح کل باغات پسته استان هفت هزار و 140 هکتار می‌باشد که یک هزار و 793 هکتار آن هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی با بیان اینکه عمده ارقام پسته تولیدی استان شامل احمد آقائی، اکبری، کله قوچی، اوحدی و فندقی هستند، عنوان کرد: مناطق عمده تولید پسته استان، شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نائین، کاشان و شاهین‌شهر می‌باشند.

وی در پایان گفت: محصول برداشت شده در استان توسط 26 ترمینال ضبط و فرآوری پسته آماده گردیده و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز