خبرگزاری کار ایران

طراحی و تولید IMS بومی

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۵۳

مجتبی کریمی گفت: در این راستا هسته اصلی IMS را شکل دادیم که 80درصد این کار عملیاتی شده و بقیه نیز در دست انجام است و هدف ما این است که سرویس های مختلف مخابراتی را بتوان در این بستر واگذار کرد.

به گزارش ایلنا،  مجتبی کریمی  با بیان اینکه  بر روی  بستر IMS بومی، اپلیکیشن سروری وجود دارد و یکی از اپلیکیشن های پرکاربرد در آن، IOT است افزود: تا زمانی که اینترنت اشیا به IMSوصل نشود کاربرد چندانی  ندارد که  با اتصال به آن می توانیم سرویس های ارزش افزوده مخابراتی را در IOT داشته باشیم.

کریمی در عین حال تاکید کرد: مهم ترین هدف و برنامه ما این است که المان هایی در IMS طراحی و ایجاد کنیم   که کاملا ساخت داخل کشور و بومی باشد و هسته علمی آن در دست خودمان باشد؛ باید به این موضوع اشاره کنم که ما بدون نیاز و وابستگی و کاملا مستقل  این محصول را تولید می کنیم و نکته قابل توجه این است که بعضی پارامترهایی که در ایران وجود دارد در کشورهای دیگر وجود ندارد و در عین حال از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده می کنیم.استفاده بهینه از منابع  علمی و انسانی موجود داخلی ، پ سرلوحه کار و جزو سند های بالا دستی واحد طراحی می باشد.

وی با اشاره به موضوع NGN نیز گفت:  در بحث NGN  نیز پروژه های مختلف مخابراتی را در دست داریم و مشغول فعالیت هستیم .تمام دانش موجود در شبکه NGN   بدون وابستگی پیاده سازی شده توسط  متخضضین داخلی می باشد و در حال حاضر به عنوان برند شناخته شده و قابل اتکا در این حوزه هستیم . با وجود اینکه سالها این حوزه در مخابرات کشور سهم شرکت های خارجی بود ولی اکنون توسط محصولات داخلی تصاحب شده است .

مدیر طراحی و تولید شرکت صنایع ارتباطی آوا با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم  شرکت اوا ،  ساخت تجهیزات زیرساختی MVNO است و هدف ما این است که  IMS را در شبکه موبایل نیز عرضه کنیم اظهار کرد:  نقشه راه آینده ما این است که به سمت شبکه های موبایل برویم شبکه های همراه مبتنی بر VOLTE  نیاز آتی کشور می باشد  ؛ در عین حال  یکی از اقدامات موازی ما بحث صادرات است که تا پایان سال در حال برنامه ریزی هستیم که یک یا دو پروژه در خارج از کشور داشته باشیم و تمام محصولاتمان،  بتوانند استانداردهای بین المللی را اخذ کنند.

کریمی با اشاره به اینکه تمام تایید یه های داخلی مربوطه را برای محصولاتمان دریافت کردیم که بسیاری  از این تاییدیه ها مورد تایید آزمایشگاههای خارجی نیز است اظهار کرد: برای این هدف، بخش عمده مسیر را رفته ایم و در حال دریافت تست و تاییدیه نهایی هستیم که انشالله سهمی در بازارهای بین المللی داشته باشیم که البته ایجاد سولوشن مخابراتی برای صادرات زمان بر است .

وی  مقصدهای مهم صادراتی برای تولیدات آوا را که در اولویت قرار دارند را کشورهای اطراف و شمال ایران مثل روسیه،آذربایجان،ترکمنستان و دیگر کشورها عنوان کرد و در عین حال  چشم انداز صادراتی شرکت را کشورهای اروپایی نیز عنوان کرد.

کریمی ، هزینه تمام شده و کیفیت تولیدات شرکت را  مزیت رقابتی محصولات تولیدی آوا در رقابت با تولیدات خارجی برشمرد و عنوان کرد: ما در خیلی از حوزه ها در لبه تکنولوژی کاربردی گام برمی داریم و هنوز خیلی ها در این زمینه وارد نشدند و می توان گفت که ما کیفیت بهتری در محصولات تولیدی مان داریم  

مدیر طراحی و تولید شرکت صنایع ارتباطی آوا  در عین حال بیان کرد: شرکت داخلی دیگری را سراغ ندارم که با این شدت تمرکز در این حوزه  فعالیت کند و  مزیت رقابت و موفقیت ما در دستیابی به شبکه ساخت سیستم IMS این است که مدت زمان زیادی بر روی این موضوع مطالعه صورت گرفت تا تمام این دانش در اختیار ما باشد و به این منظور حدود 2سال با تیم 40نفره کار کردیم و خوشبختانه تمام این تلاش ها به نتیجه رسیده است .

کریمی همچنین  با تاکید بر حمایت دولتی ها و مخابرات از بخش خصوصی گفت: این تفکر که برای  محصولات خارجی  هیچ جایگزین داخلی وجود ندارد ، باید عوض شود. متاسفانه در اکثر مواقع بر خلاف شعارها کسانی که محصولات خارجی  وارد می کنند ارجحیت پیدا می کنند و این در حالی است که اگر بخش کوچکی از هزینه های گزافی که صرف آوردن محصولات و تولیدات خارجی به داخل کشور می شود را صرف حمایت از تولیدات داخل کشور کنند طبیعی است که به بحث اقتصاد مقاومتی نیز کمک می شود. متاسفانه علی رغم اینکه در اکثر موارد شرکت های خارجی به تعهدات خود پایبند نیستند ، باز هم شاهد هستیم که در شبکه های مخابراتی از آنها استفاده می شود .  حال آنکه با توجه به رشد روز افزون شرکتهای دانش بنیان ، در صورت حمایت و فراهم کردن مسیر ، می توانند پاسخگوی نیازهای کشور در همه ابعاد باشند ونیاز به شرکتهای خارجی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز