خبرگزاری کار ایران

بدهی ۴ هزار میلیاردی دولت به سیستم دارویی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۶۱

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از بدهی چهار هزار میلیارد تومانی دولت به سیستم دارویی کشور خبر داد و گفت: برای ۶۰ شرکت مجوز واردات دارو و تجهیزات پزشکی صادر شده است.

به گزارش ایلنا اکبر عبداللهی اصل در چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران از بدهی چهار هزار میلیارد تومانی دولت به سیستم دارویی کشور خبر داد و گفت: امیدورایم بخشی از این  مشکل حل شده و کوچکتر شود. این در شرایطی است که در حوزه دارو اکنون ایران در جزو کشورهایی است که از روستاهای دورافتاده در سیستان و بلوچستان تا شهرهای بزرگ کشور دارو را به یک قیمت مصوب به دست متقاضیان می رسانند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت افزود: اکنون سیستم بنکداری ناصر خسرو به سیستم منظم پخش دارو تبدیل شده و اشتغال زیادی ایجاد کرده است این در شرایط ی است که حدود ۶۰ شرکت مجوز پخش سراسری دارو و تجهیزات پزشکی را دارند که از این رقم ۵۲ شرکت فعال هستند.

وی ادامه داد: این شرکت های فعال در حوزه پخش دارو ۱۱۰ انبار دارند که در مجموع ۱۲ تا ۱۳ هزار شغل ایجاد کرده اند.

عبداللهی اصل خواستار ایجاد تفکر خلاقانه و ایجاد کیفیت در سیستم پخش دارو شد و خاطرنشان کرد: اگر شرایط انبارداری و لجستیک رعایت نشود به سیستم خوبی برای توزیع دارو نخواهیم رسید.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت به کارگیری فناوری اطلاعات در شرکت های پخش گفت: تعامل بین وزرات بهداشت و صنعت وجود دارد که هرچه شرکت های پخش با سامانه موجود ارتباط داشته باشند می تواند بهتر عمل کند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت ادامه داد: تا بحال شرکت های پخش نقش خوبی در توزیع فراورده های سلامت ایفا کرده اند و نباید مانع کار آنها شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز