خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاح خط چهار تولیدآلومینیوم ایران تاکید شد؛

ایران باید به قطب تولید آلومینیوم در منطقه تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۰۷

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین افتتاح و راه اندازی خط چهار تولید مجموعه آلومینیوم ایران با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید با همت مسئولین استان، گام های بلندتری را برای حل مشکل صنایع نیمه ورشکسته و احیای واحدهای صنعتی استان مرکزی بردارد افزود: باید با برنامه ریزی مدون و طی یک فرایند علمی و منطقی؛ مجموعه هایی صنعتی که با مشکلات روبرو هستندرا به مسیر اصلی تولید، کار و فعالیت بازگردانیم.

به گزارش ایلنا، آیت الله دری نجف آبادی با تقدیر از مدیریت آلومینیوم سازی ایران، اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه سازی خط چهار این مجموعه را ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت تولید آلومینیوم در استان مرکزی می بایست حداقل به یک الی یک ونیم میلیون تن برسد.

 امام جمعه اراک تصریح کرد: در حال حاضر تولید آلومینیوم در کشور ما حدود پانصد هزار تن می باشد، در کشور چین که سابقه ی طولانی این صنعت را هم در گذشته نداشته؛ با احداث یکصد و هفت کارخانه آلومینیوم سازی، سالانه سی و دو میلیون تن تولید دارند.

وی با بیان اینکه امارات متحده عربی سالانه یک ونیم میلیون تن و روسیه یک هزار و هشتصد تن تولید دارد افزود: همگی باید دست به دست هم داده و با کوشش و تلاش مضاعف، تولید ناخالص ملی را بالا ببریم و همگی در رشد و شکوفایی سهیم باشیم.

 استاندار استان مرکزی نیز با تقدیر از مجموعه مدیریتی آلومینیوم سازی ایران گفت: برای بهینه سازی خط4 این مجموعه تلاش بسیاری شد و این مهم در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و برگ زرین دیگری از افتخار و سازندگی برای صنعت گران صنعت آلومینیوم کشور رقم خورد.

مهندس زمانی  قمی اظهار امیدواری کرد ان شالله با همین روحیه، جدیت  و بردباری صنعت آلومینیوم کشور به روزهای درخشان و شرایط ایده آل برسد.

مدیرعامل آلومینیوم سازی ایران نیز با اشاره به اهداف بهینه سازی خط 4 گفت: تصفیه گازهای سلول های الکترولیز احیا با راندمان 98 درصد تکنولوژی روز فرانسه، تولید آلومینیوم با کیفیت رقابتی و مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیز کارگاه به سیستم اتوماسیون، صرفه جویی و کاهش مصرف برق در فرآیند تولید، حفظ سهم تولید آلومینیوم در برنامه کلان کشور و صرفه جویی در مصرف مواد اولیه بخشی از اهداف افتتاح این خط است.

 بهمن اخوان با اشاره به وضعیت بحرانی بزرگترین مجموعه ایرالکو در سال گذشته گفت: در ابتدای حضورم در این مجموعه صنعتی این واحد هزار و 300 میلیارد دلار بدهی و 280 میلیارد دلار زیان‌دهی داشت افزود: حساب‌ها و انبارها خالی بود و می‌بایست در پایان ماه 30 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد و شرکت در مرحله  ورشکستگی قرار داشت.

وی ادامه داد: ما شعار را تبدیل به شعور و شعور را تبدیل به کار و سازندگی کردیم و نتیجه اقدامات چند ماه گذشته افتتاح کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت در اردیبهشت ماه و راه‌اندازی خط چهار می باشد.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار برای بهسازی و راه‌اندازی خط چهار از محل بستانکاری هایی تامین شد که ضمانتی بابت بازپرداخت آنها داده نشده بود ولی با پیگیری قاطعانه طلب وصول و هزینه خط چهار شد.

مدیرعامل آلومینیوم ساری ایران  با اشاره به خروج این مجموعه از ذیل ماده 141 از بازگشایی نماد بورس ایرالکو خبر داد و گفت: آلومینیوم ایران از یک بنگاه ورشکسته سیاسی به یک بنگاه اقتصادی و تولیدی تبدیل شده است.

بهمن اخوان توقف فروش محصولات به صورت تهاتر، تلاش برای ساماندهی و بهبود وضعیت دارایی‌های شرکت، ساماندهی قراردادها و پیمانکاران شرکت از طریق اصلاح ساختار سازمانی مربوطه، کسب سود بالغ بر 8 میلیارد تومان در سه ماهه نخست سال جاری، خرید مواد اولیه بدون واسطه را از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز