خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران:

۴۰ درصد فعالان اقتصادی بار مالیات را به دوش می کشند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۸۰

رئیس اتحادیه آهن ، فولاد و فلزات تهران گفت: با وجود تفاهمات انجام شده مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنف آهن از 9 درصد به 6 درصد، هنوز این میزان مالیات بالاست. ب

به گزارش ایلنا، محمد آزاد روز دوشنبه در همایش روسای اتحادیه آهن فروشان سراسر کشور که در تهران برگزار شد، افزود: با تلاش اتاق اصناف ایران و اتحادیه موفق شدیم توافق نامه ای با سازمان امور مالیاتی امضا کنیم که بر اساس آن بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۶ اصلاح و مالیات ارزش افزوده این صنف به ۶ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: اتحادیه آهن فروشان تهران بیش از ۳ هزار عضو داشت که به دلیل ساختار اشتباه قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود یک هزار و و ۴۰۰ هزار واحد آن تعطیل شدند.

آزاد ادامه داد: آن دسته از فروشندگان آهن الات که نسبت به ثبت نام و ارایه اظهار نامه دوره های گدشته اقدام نکرده اند، تا پایان آذرماه امسال فرصت ثبت نام خواهند داشت.

وی تاکید کرد : از ابتدای سال ۹۷ تمامی اعضای این صنف از نرم افزار صندوق مکانیزه استفاده خواهند کرد و استفاده از این نرم افزار نیازی به دستورالعمل ندارد و باعث شفافیت مالیاتی  و واقعی شدن دریافت مالیات خواهد شد.

آزاد با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد بار مالیاتی را فعالان اقتصادی به دوش می کشند،  افزود: ما معتقد  به پرداخت مالیلت هستیم اما اینکه ۶۰ درصد فرار مالیاتی وجود دارد عادلانه نیست که امیدواریم یک روز به جای درآمد نفتی شاهد افزایش صادرات غیرنفتی و کسب درآمدهای ارزی باشیم .

وی اظهار کرد: ضریب مالیاتی آهن فروشان ۲ درصد است درحالی که ضریب سود برای این صنف تنها یک درصد است. بیش از ۲۰ هزار عضو در اتحادیه های آهن فروشان سراسر کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز