خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک خبر داد:

اجرای طرح توسعه تولید پوشاک روستایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۶۵۸

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از امضای توافق‌نامه اجرایی طرح توسعه تولید پوشاک‌ در مناطق روستایی در رشت خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی، علی یزدانی در نشست هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید در سالن الغدیر استانداری گیلان گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها، سازمان صنایع کوچک اولین طرح در قالب پوشاک را در شهرک ها و نواحی روستایی استان گیلان راه اندازی می‌کند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت  افزود: استان‌های گیلان، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و کرمانشاه از استان‌هایی هستند که ظرفیت و پتانسیل ایجاد کارگاه‌های تولید پوشاک روستایی را دارا هستند.

یزدانی با اشاره به تدوین هفت طرح توسعه روستایی با کمک بخش خصوصی گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی است که با انجام این طرح در فاز اول، برای ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تولید پوشاک اشتغال ایجاد خواهد شد.

یزدانی افزود: صنعت پوشاک با 423 میلیارد دلار صادرات در سال ۲۰۱۳ ، بیش از ۵۵ درصد صادرات صنایع نساجی و پوشاک را در جهان و 4 درصد صادرات کالاهای صنعتی جهان را به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه صادرات پوشاک کشور با ۶۴ میلیون دلار سهم 0.02 درصد صادرات پوشاک جهان را دارا است، خاطرنشان کرد:  ارزش بازار مصرف پوشاک جهان بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱3 بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ به بیش از 2000 میلیارد دلار برسد.

یزدانی  در ادامه  تعداد واحدهای تولیدی پوشاک  سطح کشور در حوزه صنعت را  ۱۵۰۰ و در حوزه صنفی ۲۰ هزار واحد دانست و توضیح داد:  کل اشتغال در حوزه صنعتی 30 هزار نفر و در حوزه صنفی۲۵۰ هزار نفر است و برآورد میزان مصرف پوشاک کشور نیز بالغ بر 15 میلیارد دلار می باشد .

 

۴۴ پروژه امسال برای اقتصاد مقاومتی

علی یزدانی با اشاره به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی پوشاک در کشور اظهار کرد: ۴۴ پروژه امسال برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن‌ها طرح رونق تولید برای صیانت و اشتغال بنگاه‌های کوچک در ۱۰ هزار واحد تولیدی است.

وی همچنین افزود: حجم واردات غیر رسمی و قاچاق کالاهای پوشاک بالغ بر ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ به همین جهت بحث پوشاک در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اصلی فعالیت وزارت صنعت و معدن و تجارت است که در قالب سازمان صنایع کوچک اولین طرح در قالب طرح های توسعه ای تولید پوشاک در روستاها انجام می شود.

توافق‌نامه اجرایی طرح توسعه تولید پوشاک‌ در مناطق روستایی با عنوان «همکاری در تأمین مالی و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی مشخص و تشکیل و راه‌اندازی کارگاه‌های روستایی شرکت‌های استان و شرکت پشتیبان در شهر تهران و فروشگاه‌های مربوط آن در مناطق مختلف»  در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به امضا درآمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز