خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

نخستین جلسه بررسی راهکارهای توسعه صادرات خدمات گردشگری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۵۷

نخستین جلسه میز بررسی راهکارهای توسعه صادرات خدمات گردشگری با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران وجمعی از مدیران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین روسا و نمایندگان تشکل های بخش خصوصی و صاحب‌نظران این صنعت، برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، در این نشست، خسروتاج، با اشاره به سهم قابل توجه صادرات گردشگری در سبد صادرات خدمات دنیا گفت: گردشگری یکی از ارز آورترین صنایع برای کشورهای دارای مزیت در این حوزه است و از سوی دیگر  صنعتی است که به واسطه آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال  نموده و سبب توسعه در تمامی عرصه‌ها از جمله بیمه، حمل و نقل و صنایع دستی می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تبیین اهمیت و رسالت تشکیل  میزهای صادرات خدمات در ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران،  مواضع میز گردشگری برای تعامل هرچه بیشتر با بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صادرات و حمایت از توسعه این صنعت را اعلام نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل ها و انجمن‌های بخش خصوصی به طرح موضوعاتی چون ساماندهی مرجع صدور مجوزهای نمایشگاهی صنعت گردشگری، مدیریت زمان برگزاری رویدادهای بین‌المللی در ایران، اجازه واردات خودروهای مورد نیاز گردشگری و  بهینه‌سازی ناوگان حمل و نقل ، توجه به مباحث تبلیغاتی و برندینگ، توجه ملی به آموزش منابع انسانی در سطح عامه مردم و فعالین حوزه گردشگری، استفاده مناسب از پتانسیل راهنمایان گردشگری در تولید محتوای گردشگری پرداختند.

در خصوص صنایع دستی نیز  مسائلی چون بحث گردشگری هنری، تقویت هتل بوتیک‌ها، طراحی پکیج‌های سوغات و سوغات زیارت، در نظر گرفتن میز تخصصی جداگانه صنایع دستی در سبد محصولات غیرنفتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در پایان، خسروتاج، این نوید را داد که جلسه بعدی میز گردشگری طی ماه آینده برگزار خواهد شد و تا آن زمان حداقل نیمی از مشکلات مطرح شده پیگیری و تا حد ممکن برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز