خبرگزاری کار ایران

نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی در بوستان گفتگو برگزار می‌شود/ درخواست حمایت از همه گروه ها و جریانات

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۱۴۸

نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی در راستای معرفی تولید کنندگان کوچک و متوسط از ۱۴ تا ۱۹ تیرماه در بوستان گفت‌وگو تهران برپا می‌شود.

به گزارش  ایلنا به نقل از  ستاد خبری نمایشگاه تولیدات ملی، رضوانه مجلسی راد دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: پس از تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، به دنبال برگزاری نمایشگاهی با رویکرد علمی و تخصصی در راستای اقتصاد مقاومتی بودیم که با همکاری استادان دانشگاه‌های امام صادق(ع) و امام حسین(ع) از دو سال پیش کارهای تحقیق، نقد و بررسی آغاز شد.

وی اضافه کرد: کار را توسط گروههای خودجوش مردمی و بدون هیچگونه وابستگی به نهادهای دولتی آغاز کردیم و قرار بود بهمن‌ماه سال گذشته نخستین دوره این نمایشگاه برگزار شود که به دلیل عدم حمایت مسئولان، این امر محقق نشد و چند روز آینده نخستین دوره آن برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی با بیان اینکه بنا داریم تا این گونه نمایشگاه‌ها در سال به صورت فصلی و چهار دوره برگزار شود، خاطرنشان کرد: تفاوت این نمایشگاه، دانش‌بنیان بودن و محتوایی بودن آن است، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان متوسط و کوچک ما هستند که کالاهای باکیفیت تولید می‌کنند، اما نشان آنها معرفی نشده است.

مجلسی راد خاطرنشان کرد: بحث جلب مشارکت تولیدکنندگان محصولات ایرانی را از طریق رسانه‌های اینترنتی از جمله خبرگزاری‌ها، در دستورکار قرار داده‌ایم و در کنار آن، بانک اطلاعاتی از اصناف در اختیار گرفته‌ایم تا بتوانیم اطلاع‌رسانی جامعی برای مشارکت تولیدکنندگان داخلی داشته باشیم.

در بخش دیگری از نشست، مهدی طغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان به سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی و الگوهای آن اشاره کرد و گفت: اگر بدانیم که اقتصاد مقاومتی قرار است در شرایط تحریم و دشواری به پیشرفت اقتصاد کمک کند، باید ویژگی‌های آن را در نظر بگیریم که یکی از آنها مردمی بودن است که سهم دولت در اقتصاد روز به روز کمتر و سهم مردم در اشکال مختلف اقتصادی بیشتر می‌شود و در کنار آن، دانش‌محور بودن، عدالت درونزا و برونگر بودن آن است.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد ما اکنون به دلایل مختلف بیش از 50 درصد ارزش افزوده یک کالا در زنجیره توزیع تقسیم شده، تصریح کرد: این چیزی نیست که به کمک تولید ملی بیاید و اقتصاد درون‌زا باشد، بلکه باید سهم تولید را در این زنجیره افزایش دهیم و فاصله تولید تا مصرف‌کننده کوتاه شود.

این استاد دانشگاه با انتقاد از اینکه در سالهایی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده،کمتر به این گونه مسائل توجه کرده‌ایم، تصریح کرد: مدام از مشکلات بیرونی از جمله مالیات، بیمه و فضای کسب و کار صحبت می‌کنیم، اما با مشکلاتی همچون کمبود دانش مالی، بازاریابی و اقتصادی در بنگاه‌های کوچک و متوسط روبه‌رو هستیم و اینکه اگر این بنگاه‌ها به دانش نیاز دارند، بتوانند مشاوره‌های تخصصی بگیرند که این موضوع کمتر فراهم شده است.

لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی از 14 تا 19 تیرماه به مدت شش روز در بوستان گفت‌وگو و با حضور 100 تولیدکننده داخلی در چهار حوزه مواد غذایی، صنایع دستی، پوشاک و نوآوری و خلاقیت برگزار می‌شود، همچنین قرار است دوره‌های دو ساعته آموزشی در حوزه نشان‌سازی و برندسازی، نقاط آسیب‌زا در حسابداری و مالی شرکت‌های کوچک در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز