خبرگزاری کار ایران

آموزش کشاورزان مازندرانی توسط 550 کارشناس کشت مکانیزه

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۶۵

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای آموزش و آشنایی بیشتر کشاورزان با کشت مکانیزه برنج، 550 کارشناس به مزارع اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، مجید بهادری مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از کشت مکانیزه برنج در روستای فرح‌آباد با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در این روستا از سال ۸۴ آغاز شد، اظهار کرد: از ۴۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در این روستا ۳۹۸ هکتار معادل ۹۹.۵ هکتار آن به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

بهادری مبارزه بیولوژیک، ترویج کود بیولوژیک و مدیریت آبیاری را از اقدامات انجام شده در این منطقه عنوان کرد و با بیان اینکه این منطقه در زراعت برنج از میانگین عملکرد استان بالاتر است، خاطر نشان کرد: منطقه فرح‌آباد در بخش زراعت گندم و کلزا هم از عملکرد سالانه کلزا بالاتر است به گونه‌ای که می‌توان از مزارع این منطقه به عنوان مزرعه الگویی برای مازندران در نظر گرفت.

وی افزود: ۵۵۰ کارشناس در سطح ۷۰ مرکز دهستان به‌کارگیری شدند که با وجود این کارشناسان این توانمندی وجود دارد برای هر کارشناس دو مزرعه الگویی در نظر گرفته شود.

بهادری خاطرنشان کرد: با همت و تلاشی که کشاورزان این منطقه دارند در یک برنامه سه تا پنج ساله شاهد تحولات عظیم در تولیدات روستاها باشیم و اراضی خشکه زاری به زیرکشت برود و اراضی شالیزاری را به کشت دوم و پرورش رتون اختصاص دهند و ایجاد اشتغال برای منطقه صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران نیز اظهار کرد: امکانات دولتی برای فعالیت‌های اقتصادی در بخش های مختلف کشاورزی صنعتی و گردشگری توزیع عادلانه اعتبارات را می طلبد.

نوربخش افزود: در کشاورزی مهم‌ترین مولفه‌های دولت برای تولید و اشتغال در بخش مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی، ترویج و تامین منابع آب است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه درست عمل کردن دغدغه ما است گفت: هدف از این بازدید بر این بوده آیا نگاه به ترویج در بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید است یا خیر.

نوربخش ادامه داد: با توجه به منابع محدودی که به بخش ترویج اختصاص می یابد باید به کشاورزان کمک شود تا راندمان تولید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سطح اراضی کشاورزی را نمی‌توانیم افزایش دهیم اما با آموزش صحیح می‌توان در این میزان اراضی توجیه اقتصادی داشته باشیم.

نوربخش گفت: اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی مصوب می‌شود و هدف ما این است اعتبارات در جاهای مناسب هزینه شود.

 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز