خبرگزاری کار ایران

فولاد مبارکه رأی اول و کرسی هیئت مدیره شرکت بورس کالای ایران را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۷۲۳

در جریان برگزاری این مجمع مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در تشریح عملکرد شرکت بورس کالای ایران گفت: این شرکت در جایگاه یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور و به عنوان یکی از قطبهای بازار سرمایه کشور مطرح و محلی است برای رویارویی واقعی عرضه و تقاضای کالا در اقتصاد و مبادله شفاف کالا و محصولات.

به گزارش ایلنا به نقل از فولاد مبارکه، در این مجمع پس از رسمیت جلسه، توسط رئیس مجمع، دستور جلسه قرائت و اعضای هیئت رئیسه انتخاب گردیدند. در ادامه اعضای هیئت رئیسه وارد دستور جلسه شدند و دکتر سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گزارش هیئت مدیره را به مجمع ارائه و پس از آن نیز حسابرس و بازرس قانونی هم گزارش خود را در خصوص صورت های مالی شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/۹۵ ارائه نمود که مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

در ادامه این مجمع مدیر عامل بورس کالای ایران در گزارش سالانه هیئت مدیره به مجمع عنوان کرد: طی سال مالی ۹۵ ارزش معاملات فیزیکی بورس کالا بالغ بر ۳۷۱ هزار میلیارد ریال بود که این رقم ۲۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد. ضمن اینکه در این گزارش افزایش ۲۶ درصدی حجم و ۳۴ درصدی ارزش معاملات محصولات پتروشیمی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مشهود است.

وی افزود: محصولات صنعتی و معدنی با سهم ۳۶.۹ درصدی از کل معاملات کالای فیزیکی به لحاظ حجم و ۴۲ درصد به لحاظ ارزش ریالی مهمترین کالاهای مورد معامله در بورس کالای ایران میباشد که از این میان حدود ۷ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش ۱۱۷ هزار میلیارد ریال طی سال ۹۵ مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ ریالی ۲۷ درصد رشد داشته است.

در جریان برگزاری این مجمع مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در تشریح عملکرد شرکت بورس کالای ایران گفت: این شرکت در جایگاه یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور و به عنوان یکی از قطبهای بازار سرمایه کشور مطرح و محلی است برای رویارویی واقعی عرضه و تقاضای کالا در اقتصاد و مبادله شفاف کالا و محصولات.

محمد تقی صمدی ادامه داد: شرکت بورس کالای ایران با طراحی ابزارهای مختلف و متنوع مالی مانند ابزارهای مشتقه به عنوان ابزار پوشش ریسک و گواهی سپرده کالایی به عنوان ابزار تسهیل مبادلات کالا، صندوق کالایی به عنوان ابزار سرمایه گذاری در کالا و قراردادهای سلف و اوراق سلف موازی به عنوان ابزارهای تأمین مالی توانسته ظرفیتهای رونق مبادلات کالا و گردش سرمایه های پولی در چرخه اقتصاد را در مسیر رشد اقتصادی کشور فراهم نماید.

وی در خصوص تعیین اعضای هیئت مدیره جدید یادآور شد: پس از رأی گیری از سهامداران، شرکت فولاد مبارکه با بیشترین رأی به عنوان نفر اول و در ادامه شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان، شرکت سهامی ذوب آهن، کارگزاری کشاورزی، سرمایه گذاری توسعه ملی، گروه مالی ملت و شرکت سرمایه گذاری تاپیکو به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت برای یک دوره دوساله تعیین گردیدند. ضمن اینکه مؤسسه حسابرسی بهراد مشار نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شد و روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی شرکت بورس کالای ایران تعیین شدند.

مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری فولادمبارکه با تأکید بر اینکه حضور ۴۰۰ نفر از شرکت فولاد مبارکه در بورس کالای ایران که بیش از نیمی از آنها از کارکنان بازنشسته شرکت هستند، به این مجمع غنای خاصی بخشیده است، در خصوص تصمیمات اخذ شده در این مجمع برای تقسیم سود، اظهار کرد: از کل سود خالص شرکت در سال ۹۵ که به میزان ۳۰۹ میلیارد ریال بوده است، به ازای هر سهم ۳۴۴ ریال، پس از کسر اندوخته قانونی و ذخیره احتیاطی، سود قابل تقسیم به رقم ۲۶۶ ریال محقق شد که در نهایت با پیشنهاد و پیگیری سهامداران حقیقی و نماینده شرکت فولاد مبارکه به ازای هر سهم تقسیم سود به مبلغ ۱۵۰ ریال مورد تصویب قرار گرفت.

در حاشیه برگزاری این مجمع خبرنگار فولاد ضمن حضور در جمع برخی از سهامدران شرکت بورس کالای ایران، نظر ایشان را در خصوص برگزاری این مجمع جویا شد که متن این گفت و گو ها پیش روی شما خوانندگان محترم خبرنامه است.

خدیوی - مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه

با توجه به الزام قانونی که باید کل محصولات فولادمبارکه را در بورس کالا عرضه کنیم، به خاطر حفظ استراتژی و سیاست شرکت باید حتما یک نماینده در بورس کالا داشته باشیم تا بتوانیم همراه با استراتژی فولاد مبارکه در بورس کالا نیز هماهنگی لازم را داشته باشیم و این امر اهمیت کسب این کرسی را دوچندان می کند.

کسب یک کرسی در هیئت مدیره بورس کالا به ما کمک میکند تا بتوانیم اهداف و استراتژیهایی که در فولاد مبارکه تعریف کردهایم را هماهنگ با عرضه کالا در بورس به پیش ببریم. بورس کالا با شفافسازی بازار و با مکانیزم عرضه و تقاضا تا حدود زیادی توانسته قیمتها را در بازار داخلی شفافسازی کند. شرکت بورس کالا شرکتی است که باید توانمندی هایش افزایش پیدا کند. به هر حال توسعه کاری پیدا کند که در این صورت آینده خوبی برای آن پیش بینی می شود.

همانطور که بچه ها حساسیت نشان دادند و در این مجمع شرکت کردند، امید است در دوره های بعد نیز با همین ترکیب و قدرت حضور به هم رسانند.

مرتضی شبانی - امور سهام و مجامع

بی شک اخذ کرسی هیئت مدیره در شرکت بورس کالای ایران با توجه به کشف قیمت و عرضه محصولات فولاد مبارکه در این بورس بسیار حائز اهمیت می باشد و این مهم جز با همکاری و حمایت پرسنل و بازنشستگان محترم محقق نمی شد. در این مجمع کارکنان شرکت فولاد مبارکه نشان دادند به مصداق آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوا»، با تعاون جمعی و مشارکت گروهی می توان شرکت را در دستیابی به اهداف و استراتژیهای خود یاری رساند.

غلامرضا قجری - همکار بازنشسته

اخذ کرسی شرکت بورس کالای ایران توسط فولادمبارکه بسیار با اهمیت است. اهمیت این موضوع زمانی خود را نشان می دهد که تصمیم سازان میتوانند در تصمیمات راهبردی شرکت بورس کالا از جمله میزان تقسیم سود، افزایش سرمایه و سود انباشته تأثیر داشته باشند. به نظر من این وظیفه همه کارکنان و شاغلین فولاد مبارکه است که برای حفظ این کرسی در بورس کالا تلاش کنند. بورس کالا نسبت به بقیه سهامی که تاکنون داشته ایم، سوددهی خوبی داشته؛ به عبارتی میتوان گفت، درآمد و سرمایه ما از سالهای اول که سهام این شرکت را خریداری کرده ایم، تاکنون بیش از ۳۰ برابر شده است.

ابراهیم محمدی - همکار بازنشسته

حضور فولاد مبارکه در هیئت مدیره بورس کالا میتواند بسیار مهم و کارساز باشد. انشاالله بتوانیم در سالهای آینده نیز این همدلی و همراهی را تکرار کنیم. با توجه به گزارش هیئت مدیره در این جلسه آینده خوبی را برای این شرکت پیشبینی میکنم. این شرکت توانسته جایگاه خود را نسبت به سایر شرکتها تثبیت کند.

شریفیان - همکار بازنشسته

با توجه به ماهیت شرکت بورس کالا و شرکت فولادمبارکه در عرصه محصولات فولادی، طبیعتا این شرکت از اهمیت زیادی برای فولاد مبارکه برخوردار است. به همین دلیل کسب کرسی هیئت مدیره برای فولاد مبارکه بسیار با اهمیت میباشد. اگر همت همکاران شاغل و بازنشسته نبود کسب کرسی هیئت مدیره میسر نمی شد که جای تقدیر و تشکر دارد و امید است که با حضور سهامداران این کرسی هر دوره حفظ شود.

با توجه به اینکه شرکت بورس کالا چند سالی است تأسیس شده توانسته نسبتا در مسیر خودش حرکت نماید و شاید با بازبینی، حمایت و بهبود عملکرد شرایط بهتری را تجربه کند. از مسئولان هماهنگکننده برای حضور در این مجمع قدردانی میکنیم.

معاذی - واحد مهندسی صنایع

با توجه به گستردگی معاملات در بورس کالای ایران و این که فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی و یک برند مؤثر است، حضور در هیئت مدیره شرکت بورس کالا برای فولادمبارکه بسیار پر اهمیت است. این شرکت با توجه به شفافیت در ثبت قیمتها کار بسیار مهم و حساسی دارد که خوشبختانه در این چند سال توانسته به اهداف خود در این خصوص برسد. بورس کالا روند رو به رشدی دارد. امیدواریم هر روز عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد. باید از تمامی دست اندرکاران حاضر در این مجمع تشکر نماییم. امیدواریم مکانیزم ایاب و ذهاب در دوره بعدی از شرایط بهتری برخوردار گردد.

جلال موسویان - همکار بازنشسته

عضویت و حضور فولاد مبارکه در هیئت مدیره شرکت بورس کالا بسیار ضروری است. این بسیار ارزشمند است که در چنین برنامه هایی اتحاد و همدلی مدیریت، کارکنان و بازنشستگان فولادمبارکه صحنه های بسیار زیبایی را خلق می کند و آثار ارزشمندی برجای می گذارد. ضمن اینکه فرصتی است تا همکاران با هم دیداری تازه کنند. به نظر می رسد این شرکت در راستای رسالت خود یعنی کشف قیمت عادلانه کالای مورد معامله تاکنون موفق عمل نموده است، بنابراین آینده بهتری را برای این شرکت میتوان متصور شد.

کلاهدوز - همکار بازنشسته

در اهمیت کرسی هیئتمدیره بورس کالای ایران میتوان گفت به لحاظ اینکه محصولات فولادمبارکه در حال حاضر در بورس کالا کشف قیمت می شود، اخذ کرسی هیئتمدیره برای فولادمبارکه با اهمیت است که خوشبختانه با همکاری مدیریت، کارکنان و بازنشستگان به این موفقیت نائل شدیم.

با توجه به محدودیت قیمتگذاری کالاها به هرحال بورس کالا تا حدودی از پراکندگی قیمتها در کشور جلوگیری به عمل آورده و باعث میشود که کشف قیمت یک جا انجام شود و مبنای قیمت در کل کشور قرار گیرد. خوشحالم که توانستم در این حماسه آفرینی مدیریت، کارکنان و بازنشستگان، مشارکت داشته باشم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز