خبرگزاری کار ایران

حجم صادرات غیرنفتی ایران به عراق در دولت یازدهم کاهش نداشت/ کاندیداها آمار مستند ارایه دهند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۰۶

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به عدم کاهش حجم صادرات غیر نفتی ایران به عراق در دولت یازدهم، اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص سهم ایران و ترکیه از بازار عراق را غیرواقعی و بدون کارشناسی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا؛ مجتبی خسروتاج  با اظهار گلایه از اظهارات غیرواقعی و فاقد کارشناسی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص کاهش حجم مبادلات غیر نفتی ایران به کشور عراق، اظهار کرد: علیرغم بی ثباتی ها و اقدامات تروریستی گروه داعش در کشور عراق، رقم صادرات ترکیه به عراق در سال ۹۵ به  هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار معادل ۴۰ درصد کاهش یافت، درحالی که جمهوری اسلامی ایران با صادرات شش میلیارد دلاری  سال ۹۵ حجم صادرات خود را حفظ کرد و هیچ گونه کاهشی در این حوزه نداشته است.

وی با اشاره به این موضوع که در سال  ۹۲ حجم صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود، گفت: در همان سال (سال ۲۰۱۳ میلادی) صادرات ترکیه به عراق برابر ۱۲ میلیارد دلار بوده است.

خسروتاج، اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای بسته حمایت از صادرات را در حفظ این شاخص در شرایط حساس منطقه موثر و قابل تقدیر دانست و افزود: انواع مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و شوینده ها، مواد غذایی، لبنیات، انواع کنسروجات، انواع لوازم خانگی، انواع ماشین آلات، انواع قطعات، مواد پتروشیمی، میوه و صیفی جات، کف پوش و نیز آبزیان در فهرست کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق قرار دارند.

وی در پایان ضمن درخواست از کاندیداهای ریاست جمهوری برای ارایه آمار و ارقام مستند و کارشناسی شده  به مردم، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تازه ترین آمار و شاخص های حوزه صنعت، معدن و تجارت را به صورت مستند، جهت تنویر افکار عمومی در اختیار کاندیدای محترم قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز