خبرگزاری کار ایران

بزرگترین پروژه بومی سازی نورد سرد فولاد مبارکه در آستانه بهره برداری

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۶۶

اکبر نادری ضمن تشریح چرایی اجرای این پروژه اظهار کرد: در راستای دستیابی به اهداف کلان فولادمبارکه در زمینه بی نیاز شدن کشور به واردات و تولید هرچه بیشتر محصولات ویژه و همچنین تأمین محصولات موردنیاز صنایع خودروسازی، افزایش کمی و کیفی تولید در واحد باکس آنیلینگ ناحیه نورد سرد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این نکته که در تولید محصولات ویژه باید به دو ویژگی مهم خواص مکانیکی و تمیزی سطح ورق توجه بسیار بالایی شود، گفت: محصولات یادشده تنها باید از طریق فرآیند آنیل هیدروژنی تولید شوند، بنابراین موضوع افزایش ظرفیت تولید بازپخت شماره ۲ از اهمیت دوچندانی برخوردار و اجرای آن در ناحیه نوردسرد آغاز شد.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد در همین خصوص افزود: با تصمیمات اخذ شده مقرر شد، برای رفع نیاز بازار و افزایش تولید محصولات ویژه، تعداد ۱۶ عدد از پایه های نوع قدیم در باکس شماره ۱ که با گاز محافظ HNX عملیات آنیل کلاف را انجام میدهد، با پایه های هیدروژنی جایگزین گردد.

وی از تحریم و عدم دسترسی به سازندگان خارجی به عنوان دو مشکل بزرگ برای اجرای این پروژه یاد و تصریح کرد: با همت متخصصان داخلی، این تهدید به فرصتی برای رشد و بالندگی متخصصان کشور تبدیل شد و توانستیم با اتکا به دانش فنی کارشناسان شرکت و با همکاری سازندگان داخلی، با ساخت ۱۶ عدد پایه، ۱۲ کوره و ۶ عدد کولینگ بل هیدروژنی در داخل کشور از طریق بومی سازی، به دانش ساخت این تجهیزات نیز دست یابیم.

نادری با تأکید بر اینکه در جریان اجرای این پروژه با موانع دیگری به نام محدودیت سیستم اتوماسیون صنعتی واحد و عدم صدور مجوز هرگونه تغییر و افزایش تعداد تجهیزات مواجه بودیم، افزود: این مشکلات نیز با تعریف پروژهای مبنی بر طراحی و جایگزینی سیستم اتوماسیون سطح ۲ واحد باکس آنیلینگ توسط پیمانکار داخلی و تلاش بی وقفه کارشناسان این ناحیه، با موفقیت انجام شد.

وی اضافه کرد: با آماده شدن تجهیزات مختلف در داخل کشور و مهیا شدن بستر نرم افزاری جهت انجام این پروژه، عملیات دمونتاژ پایه ها و جایگزین شدن پایه های جدید از تاریخ ۹/۲/۹۶ آغاز شد که پیش بینی میگردد مطابق با برنامه ریزی انجام شده طی مدت ۴۵ روز، بهره برداری از پایه های جدید آغاز شود.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه مدیرعامل شرکت، معاونت بهره برداری، مدیر ناحیه نورد سرد، مدیر محصولات سرد و همکاری صمیمانه کارشناسان و کارکنان واحدهای باکس آنیلینگ، تعمیرگاه و تعمیرات مرکزی، خرید، بومی سازی، نسوز، مهندسی کارخانه، دفتر فنی تولید و تعمیرات، بازرسی فنی و تعمیرات تخصصی نورد سرد، اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه گام بلند دیگری در راه دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید ملی برداشته شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز