خبرگزاری کار ایران

تولید ترانسفورماتورهای میادین نفتی به دست متخصصان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۰۰۹

محققان و مهندسان جوان گروه ترانسفورماتور ایران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز میادین و نیروگاههای نفتی و گازی شدند.

به گزارش ایلنا ترانسفورماتورMVA230 با ولتاژ 400 کبلو ولت برای نسل جدید نیروگاههای نفتی و گازی کلاس الف کشور و طراحی و تولید ترانسفورماتورهایی با بیش از 1240 مگاولت آمپر برای شرکت مهندسی نفتبه دست جوانان متخصص ایرانی طراحی و تولید شده است.

ارسلان فتحی پور  با بیان اینکه با ساخت و تولید هر یک از ترانسفورماتورهای نیروگاهی فوق از خروج یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.، گفت: هر یک از این ترانسفورماتور دارای ابعاد مختلف و برای انواع نیروگاهها با قدرت و ولتاژ مناسب طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: ترانسفورماتور های توزیع، فوق توزیع و قدرتی مورد نیاز شرکت های نفتی و گاز و پتروشیمی کشور منطبق بر دانش روز طراحی و تولید شده که نسبت به نمونه خارجی آن از قیمت پایین تری برخوردار است

مدیرعامل گروه ایران ترانسفو افزود: طراحی و تولید ترانسفورماتورهای مورد نیاز پروژه خط لوله انتقال نفت خام سبزاب-ری نیز بدست توانمند جوانان ایرانی محقق شده است و در حال حاضر این ترانسفورماتورها به میزان ۲۹۰ مگا ولت امپر در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بکار گرفته شده است.

پروژه خط لوله انتقال سبز اب-ری به منظور انتقال نفت خام ترش حوزه دزفول احداث شده و با طول تقریبی ۶۳۰ کیلومتر از تلمبه خانه سبز اب واقع در استان خوزستان شروع و با عبور از استان های لرستان، مرکزی، قم و تهران در پایانه ری خاتمه می یابد.

فتحی پور از مشارکت موثر گروه صنعتی ایران ترانسفو در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و نیروگاه های آن خبر داد و گفت: ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مهندسی و توسعه نفت کشور، شرکت نفت یادآوران ، آزادگان شمالی و جنوبی نیز طی ماههای آینده تولید شده است و طی ماههای آینده تحویل این شرکت ها خواهد شد.

وی گفت : این ترانس ها کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی آن است و برای تامین شرکت پتروشیمی بوشهر ، پتروشیمی دماوند و تامین پست و ترانس های منطقه یاران شمالی تکمیل ترانس های مورد نیاز جهت راه اندازی فازهای17,18,20,21 پارس جنوبی تولید شده است.

وی اضافه کرد: طراحی ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب جهت کاهش فشار گاز چاه های نفتی نیز که تا کنون در اختیار کشور کانادا بود به پایان رسیده و در حال تولید نمونه اول آن هستیم.

فتحی پور با اشاره به اینکه گروه ترانسفو ایران، بزرگترین و باسابقه ترین کارخانه تولید ترانسفورماتور های مختلف در منطقه خاورمیانه است،گفت:ترانسفورماتور ایران در حال حاضر اصلی ترین تولید کننده و صادر کننده ترانس در صنعت برق در ایران و منطقه خاورمیانه است.

مدیر عامل گروه ایران ترانسفو کشور با بین اینکه ظرفیت تولید شرکت ایران ترانسفو بیش از 40 هزار مگاولت آمپر در سال است ، افزود: این گروه با دارا بودن ۱۶شرکت تابعه و اشتغال زایی ۵ هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر بصورت غیرمستقیم،  نقش بسیار مهمی در صنعت برق و اقتصاد کشور را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه ترانسفو ایران یکی از پنج شرکت بزرگ منطقه غرب آسیا است،تاکید کرد:چشم اندازی که برای گروه ترانسفو ایران طراحی شده، رسیدن این صنعت به۱۰ شرکت برتر دنیا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز