خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد:

الزام شناسایی ظرفیت صادراتی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۶۶

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در گردهمایی یک روزه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مدیران کل دفاتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها بر الزام شناسایی ظرفیت صادراتی استان ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،  مجتبی خسروتاج، به عنوان سخنران کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: استان‌ها باید با شناخت از مزیت‌های نسبی و رقابتی، خود را از سایر استان‌ها متمایز کنند و همچنین باید ظرفیت واقعی استان‌ها در صادرات شناسایی شود. تعداد 70 پروژه نیز در سازمان توسعه تجارت تعریف شده که همکاری فعالانه استان‌ها را می‌طلبد.

وی در ادامه به تشریح اهمیت تراز بخشی و تجاری، توانمندسازی بنگاه‌ها و تشکل‌ها، رتبه‌بندی استان‌ها در خصوص عملکرد صادراتی پرداخت و اعلام کرد شناخت از تراز بخشی تجاری اجازه هدایت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را در زمینه‌های مورد نیاز کشور را خواهد داد.

خسروتاج در این نشست با ارائه آماری از اقدامات دولت در بخش توسعه صادرات کالا و خدمات، تنوع در بازارهای مقصد صادراتی و همچنین متنوع‌سازی اقدام صادراتی، اقدامات دولت را در نیل به تراز مثبت تجاری در دو سال گذشته تشریح نمود.

درادامه  این گردهمایی کارگروه‌هایی در زمینه‌های توسعه صادرات غیرنفتی، اقتصاد دانش‌بنیان، موانع سرمایه‌گذاری و اشتغال، تسهیلات بانکی و ساختار سازمانی و بودجه و اعتبار به ارائه مطالب خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز