خبرگزاری کار ایران

کارنامه ماندگار "سایپا" در سال اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۰۶۴

کارکنان در هر سطح سازمانی, برای مشکلات راه حلی دارند» اتکا به منابع داخلی یکی از نکات محوری اقتصاد مقاومتی است, مدیریت سایپا با اعتقاد به این اصل, راه برون رفت از بحران را در درون سازمان جستجو نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از انتخاب ،سال 95 «سال اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل» بود سازمان‌ها و موسسات اقتصادی کوشیدند با بهره‌گیری از این نامگذاری هر یک به نوبه خود کارنامه‌ی قابل دفاعی از خود بروز دهند, در این بین گروه خودروسازی سایپا با رشد خیره کننده خود توانست 570 هزار دستگاه انواع تولید کند. این رقم یعنی تولید چیزی بیش از 200 هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال 94؛کسانی که دستی بر تنور تولید دارند, می‌دانند که دستیابی به چنین افزایش تولیدی کار ساده و آسانی نیست, با بررسی این عدد و رقم پرسش مهمی را می‌توان در افکند و آن اینکه چگونه  شرکتی که در حوزه سخت افزاری تولید با افزایشی مواجه نبود, می‌تواند به چنین رشدی دستیابد؟ بهترین پاسخ برای این پرسش چیزی است که آن را باید در بخش نرم‌افزاری تولید جستجو کرد. گروه خودروسازی سایپا با بهره‌گیری از چند به این مهم دست یافت این اصول عبارتند از:

•«کارکنان در هر سطح سازمانی, برای مشکلات راه حلی دارند» اتکا به منابع داخلی یکی از نکات محوری اقتصاد مقاومتی است, مدیریت سایپا با اعتقاد به این اصل, راه برون رفت از بحران را در درون سازمان جستجو نمود.

•«رشد و ترقی بلندمدت گروه سایپا به توانایی این سازمان در ایجاد شور و شوق و وفاداری در مشتریان بستگی دارد» در اقتصاد مقاومتی مشتری نقش حساسی دارد, شرکت سایپا با درک نقش مشتری در توسعه سازمان حرکت مترقیانه‌ای را در حوزه مشتریان برداشت که از آن جمله می‌توان به عذرخواهی عالی‌ترین مقام سازمان تا تشکیل سازمان ارتباط با مشتریان اشاره کرد.

•« توسعة محصولات بستری مناسب برای توسعه سازمان» تنوع محصول به گسترش بازار کمک شایانی می‌کند, اقتصاد مقاومتی در جایی شکل می‌گیرد که موسسات بتوانند با تنوع محصولات خود بستری برای همراهی بیشتر مردم ایجاد نماید, شرکت سایپا در سال اقتصاد مقاومتی توانست 4 محصول جدید را به سبد تولیدات خود افزوده نماید.

•«پای بندی به تعهد» تعهد یکی از کلید واژه‌های مهم در گروه خودروسازی سایپا است, هر سازمانی برای الزام خود به رشد بیشتر چاره‌ای ندارد مگر آنکه برای خود تعهداتی ایجاد نماید, گروه خودروسازی سایپا در مسیر اقتصاد مقاومتی تعهدات زیادی در سال 95 بر دوش خود نهاد و با همدلی تمامی کارکنانش توانست از عهده این تعهدات به خوبی برآید.

حال اقتصاد مقاومتی یکبار دیگر در سال 96 محوریت خود را در نامگذاری حفظ کرده است. اگر موسسات و سازمان‌های تولیدی بتوانند خود را با مفاهیم مورد نظر امسال یعنی «تولید و اشتغال» هماهنگ نمایند, تولید ملی افزایش خواهد یافت و افزایش تولید ملی یعنی, ایجاد کار و اشتغال بیشتر برای جوانان کشور. هر چه بود در سال 95 پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی چنان موفقیت‌هایی را برای سایپا به ارمغان آورد که  می‌توانیم از این شرکت به عنوان الگویی ماندگار در سال «اقتصاد مقاومتی» یاد کنیم. در سال 96 از یک سو با انجام طرح‌ها و پروژ‌ه‌های مختلفی که پایه و اساس آنها سال گذشته بنا نهاده شده و از سوی دیگر با تاکید دوباره بر تولید و اشتغال, و نوآوری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید؛ پیش‌بینی روزهای درخشان برای گروه سایپا  سخت نخواهد بود.

سیاوش مهرآیین

کارشناس خودرو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز